گزارش/

تکلیف یارانه متولدین ۹۹ چه می شود؟

بر اساس آیین نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها، پرداخت یارانه نقدی به نوزادان مشروط شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تعیین تکلیف یارانه نوزادان تازه متولد شده بی‌شک می‌تواند به دغدغه‌ای  اساسی برای والدین تبدیل شود. هر ساعت، هر روز و هر ماه با تولد نوزادی جدید بالقوه بر تعداد یارانه بگیران کشور افزوده می‌شود. در حالی که پیشتر با شرط مشمول بودن والدین برای دریافت یارانه، فرزند تازه متولد شده یارانه دریافت می‌کرد اما حال با تصمیم هیئت وزیران پرداخت یارانه برای نوزادان مشروط شده است.

بر اساس آیین نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها که دیروز (یکشنبه) در جلسه هیئت دولت تصویب شد، موالید جدید صرفاً با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در صورت وجود منابع به تشخیص سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشمول دریافت یارانه خواهند بود. همچنین براساس این مصوبه خانوارهای که یارانه آنها حذف شده می‌توانند نسبت به اعتراض در خصوص قطع یارانه خود و افراد تحت تکفل با اعلام رضایت از دسترسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تمامی اطلاعات بانکی و ارائه اطلاعات و مستندات لازم اقدام کنند.

آیین نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها تصویب شد

با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و معطوف‌نمودن پرداخت یارانه به خانوار‌های نیازمند، آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۴) قانون بودجه، موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها توسط هیئت وزیران به تصویب رسد.

مطابق این آیین نامه، وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو مکلفند از طریق شرکت‌های تابعه ذی‏ربط تمامی دریافتی‌های (منابع) مربوطه را از طریق حساب‌های مفتوحه خزانه داری کل کشور نزد بانک مرکزی به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ‏ها واریز نمایند. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز مکلف است به ازای هر ردیف از دریافتی‌های فوق، نسبت به افتتاح حساب نزد بانک مرکزی با هماهنگی خزانه داری اقدام نماید.

خزانه داری کل کشور نیز موظف است سهم عوارض شهرداری‏‌ها و دهیاری‏‌ها را به حساب سازمان امور مالیاتی نزد خزانه داری واریز نموده تا سازمان امور مالیاتی عوارض مذکور را به حساب وزارت کشور برای پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز نماید.

همچنین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی نسبت به شناسایی سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران، با ارائه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند. سازمان هدفمندسازی یارانه‌‏ها نیز پس از اعلام وزارت تعاون می‌بایست نسبت به حذف یارانه خانوار‌های اعلامی (در اولین نوبت) اقدام کند.

خانوار‌های حذف شده از فهرست یارانه بگیران می‌توانند اعتراض کنند

خانوار‌های حذف شده هم می‌توانند نسبت به اعتراض در خصوص قطع یارانه خود و افراد تحت تکفل با اعلام رضایت از دسترسی وزارت یادشده به کلیه اطلاعات بانکی و ارائه اطلاعات و مستندات لازم اقدام کنند. وزارت مذکور نیز مکلف است پس از بررسی مستندات ارائه‌شده، اسامی سرپرستان خانوار‌های واجد شرایط دریافت یارانه نقدی را مجددا به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام نماید تا در اولین نوبت، پرداخت یارانه نقدی آن‌ها برقرار شود.

پرداخت یارانه موالید جدید مشروط شد

بر اساس آیین نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها که دیروز در جلسه هیئت دولت تصویب شد؛ موالید جدید صرفاً با تأیید وزارت تعاون و در صورت وجود منابع به تشخیص سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشمول دریافت یارانه خواهند بود.

گفتنی است، مصارف هدفمندی یارانه‌ها بابت یارانه نقدی و غیر نقدی خانوارها، حمایت معیشتی از خانوار‌های هدف، خرید تضمینی گندم و یارانه نان، مستمری و یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، کاهش فقر مطلق خانوار‌های تحت حمایت کمیته مذکور و سازمان بهزیستی، کاهش هزینه‌های مستقیم سلامت مردم، ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، کمک به تامین هزینه‌های تحمل ناپذیر درمان، پوشش دارو، درمان بیماران خاص و صعب العلاج، حق بیمه سهم دولت اقشار خاص و کمک به رزمندگان معسر، تغذیه و امور رفاهی دانشجویان، تولید و اشتغال، حمل و نقل ریلی، مسکن و نهاده‌های کشاورزی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و سایر مصارف هدفمندی، هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شبنم
۱۵:۵۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
هفته دیکه بچه من بدنیا میاد
تو به امروز با بیمه تامین اجتماعی مشاغل ازاد که بدرد هیچی نمیخوره و فقط ماهیی ۵۰۰ داریم پرداخت میکنیم بلکه بازنشستگی گیرمون بیاد و یه شوهر راننده اسنپ با یه پراید مدل ۸۵...
۸میلیون تومن خرج ازمایشا و سونوگرافیا و داروها و...شده
بیمارستانا دولتی ک ادم‌جرعت نمیکنه پاشو بزاره با کرونا
نیمه خصوصیم ۸تومن هزینشه
که اونم هنوز نتونستیم جور کنیم و مدام درگیریم
این یزره یارانم قطع کنن دیگه بلکه بودجشون کم نیاد
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۳:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
به ما رسید وا رسید
Germany
شادمان
۱۸:۲۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
با سلام

نوزاد تا حدود دو سالگی که بتواند به اطرافیان خود بفهماند که دستشویی دارد متوسط هر روز 5 عدد و در ماه حدود 150 عدد پوشک لازم دارد که با احتساب ارزانترین نوع پوشک به قیمت هر عدد 1300 تومان در ماه مبلغ 195000 تومان فقط هزینه پوشک یک نوزاد میباشد , در حالی که اگر یارانه به نوزاد تعلق بگیرد ماهیانه 45000 تومان معادل تنها 25 درصد نیاز فقط پوشک نوزاد تامین میشود سایر هزینه ها به کنار , من که بیسواد و عامی هستم به نظر کارشناسان و متخصصانی
که این تصمیم را گرفته اند تقبل کمک هزینه تنها 25 درصد از هزینه های پوشک در یک خانواده برای ابتدایی ترین عامل افزایش موالید و کاستن از خطر جامعه پیر در 30 سال آینده خیلی هزینه سنگینی است و اصولا گذاشتن چنین شرطی برای پرداخت یارانه به موالید امسال و قطعا سال های آینده دور از عقل و درایت نیست ؟؟؟؟؟. و مسئولینی که این تصمیم را گرفته اند توجیهی برای نتیجه این تصمیم در اذهان عمومی و انتظار رشد جمعیت در آینده را خواهند داشت .
این تصمیم مانند این است که پدری برای مصرف نمک در خانه خود پیش شرط قرار دهد . .......
شاید فقط بتوان گفت : از کوزه برون همان طراود که در اوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
در قضیه فرزند آوری و منفی شدن جمعیت کشور.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۲۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
یک روز میگن یه فکری کنیم جمعیت کشور پیر میشه به جای طرح تشویقی و ملغ بیشتر کلا برداشتنش به این دانشمندان و اندیشمندان عرصه سیاست افتخار می کنم علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
البته برای امثال آقایانی که بچه و نوه هاشون توی ایران نیستن و اونور آب دنیا میان این مساله به خودی خود مهم نیست. ما چشم امیدمون به قالیباف و رییسی هاست که بتوانند حرف مردم را بفهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
یک ماه پوشک ایرانی بچه مصرف کنه میشه ۸۰ تومن! حالا یارانه هم ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
بابا این بچه ای که تازه از اون دنیا دیگه برا چی شرط گذاشتین براش مطمئن باشید اگه دست خودش بود هیچ وقت توی ایران بدنیا نمی اومد
Iran (Islamic Republic of)
یارا
۱۷:۱۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
نه به اینکه میگن فرزند بیارید
نه به اینکه یارانه تازه متولد شده رو قطع میکنن
اصلا حساب کردن یه بچه بخواد به دنیا بیاد چقدر هزینه میخواد
من میگم
مادر که باردار میشه تا بچه به دنیا بیاد حدود 10 میلیون میخواد بقیشو هم خودتون میدونید
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر
۱۷:۱۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
این مصوبه نشون میده که واقعاً دولت با تمام توان در راستای سیاست ازدیاد جمعیت حرکت می کند. علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
رسول کاویانی
۱۷:۰۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
رهبر میگه بچه بیارید ما هم گوش کردیم .حالا که یارانه نوزاد جدید را نمیدهند چرا رهبر دخالت نمیکنه.بعد میگید چرا مردم به حرفهای حکومت اعتماد ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۶:۳۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
به جای اینکارها حق ماموریت‌های دهها میلیونی کارمندان دولتی،یارانه مقامات ارشد بانکی و نمایندگان مجلس و... را کم یا قطع کنند اگر توانایی دارند.
۴۵تومان زمانی ارزش داشت الان پول یک بسته پوشک برای یک هفته نیست هزینه لباس و دارو و.... هم بماند.با این سیاستهایی که اتخاذ می‌کنند روند ازدواج و فرزند آوری به صفر و منفی هم خواهد رسید.
...
Iran (Islamic Republic of)
آقا تقی
۱۶:۳۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
باز میگن فرزند آوری کم شده برخور تو سرتون یارانه من یدونه بچه دارم خدا حفظش کنه دیگه توی این مملکت فرزند آوری نمی کنم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
میخوان یه جور حذف کنن ،نمیدونن اول ازکجا اقدام کنن،کشور های خارجی میان برا تولد فرزند جدید هدیه ای خاص درنظر میگیرن تو کشور ماهم فقط میخوان یه جور به مردم پول نرسونن ،خیلی باعث تاسف هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
خرمشهر سبد معیشتی که قرار بود به روستائیان برسه رو به مردم روستا فروختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
اینقدر میگید جمعیت کشور داره پیر میشه و بچه بیارین،چطوری با این مصوبات؟واقعا برای خودم متاسفم که نمایندگانی را انتخاب کردم که به فکر مردم نیستند و هر روز شرایط را برای ما سخت تر میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
از بهارشون معلومه،بزرگ بشن چی میشن بیچاره متولدین جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
خبرنگارا مدیونید اگه اینارو به گوش این مسئولین نرسونین .... بهسون بگید که میگین بچه بیاربن وقتی نمیتونی پول یه پوشک بچه تو یه هفته رو بدی
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۴:۱۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام
مگه چقدر میخوان بدن که این کارها رو انجام میدن. اون وقت میگن چرا جمعیت کم شده. واقعا مسخره ست. ۴۵۵۰۰ شد پول که بخوان اینقدر ناز کنن. از وقتی یارانه ها اومد قیمت کالاها سر به فلک کشید الان دیگه چند برابر شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
یارانه حقِ همه مردم هست...این تصمیمات فقط دغدغه مردم رو بیشتر میکنه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
من میخواستم بچه بیارم دیگه نمیارم. . بعد بگین ایران داره پیر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۲۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
چه گناهی کرده بودیم که اینجا به دنیا اومدیم،توی کشورهای دیگه ببین چه امتیازاتی میدن واسه فرزند آوری اینجا پول یه پوشکم مشروط شد!! ممنون از همتون
Iran (Islamic Republic of)
محمد طاها
۱۲:۰۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
این همه میگن بچه بیارین
پس این چیه تصویب کردین
این یارانه پول یک پوشک هم نمیشه
افسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
مگه یارانه چقدربود ک برا بعضی خانوادها حذف شداینم با این نرخ تورم؟!!!
-
تنها
۱۰:۳۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
هر دم از این باغ بری می رسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
مرگ برامریکا
آخرین اخبار