راه اندازی رشته اسکیت هاکی در کرمانشاه

رئیس هیات اسکیت استان کرمانشاه از راه اندازی رشته اسکیت هاکی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سامان شیرزادی رئیس هیات اسکیت استان کرمانشاه اسکیت هاکی را یکی از جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین رشته‌های اسکیت خواند و گفت : باتوجه به اهمیت اسکیت هاکی در دنیا و جایگاه خوب کشورمان در این رشته، از چند مدت پیش برنامه ریزی‌هایی را برای راه اندازی آن در کرمانشاه آغاز کردیم.

او گفت : برای راه اندازی این رشته در گام اول آموزش مربیان را در دستورکار قرار دادیم که در این رابطه دو نفر از مربیان استان با حضور در کلاس‌های آموزشی فدراسیون توانستند کارت مربیگری این رشته را اخذ کنند.

رئیس هیات اسکیت کرمانشاه افزود: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، اخیرا این رشته را در کرمانشاه راه اندازی کردیم و کلاس‌های آموزشی آن نیز روز‌های فرد از ساعت ۱۵ تا ۱۶.۳۰ در سالن اختصاصی اسکیت مجموعه ورزشی امام (ره) برگزار می‌شود.

او گفت: در حال حاضر شهریه ماهانه کلاس‌های اسکیت هاکی در شهر‌های بزرگی مانند تهران به ۵۰۰ هزار تومان هم می‌رسد، اما در کرمانشاه با توجه به وضعیت اقتصادی مردم از علاقمندان به این رشته تنها ۱۵۰ هزار تومان شهریه ماهانه دریافت می‌کنیم و حتی تجهیزاتی مانند چوب و توپ را نیز بصورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

شیرزادی درخصوص هزینه‌هایی که یک ورزشکار برای خرید تجهیزات این رشته باید پرداخت کند گفت: خرید کفش رول اسکیت، چوب و توپ برای این رشته بین هفت تا ۱۰ میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت.

او بااشاره به جایگاه خوب اسکیت هاکی ایران در آسیا، ادامه داد: سال گذشته تیم ملی اسکیت ایران توانست در مسابقات آسیایی کره جنوبی به مقام قهرمانی برسد که باتوجه به این جایگاه ما نیز امیدواریم بتوانیم با راه اندازی آن در استان در این رشته مدال آور ملی پوشانی داشته باشیم.

رئیس هیات اسکیت کرمانشاه به افزایش تعداد علاقمندان به اسکیت در دنیا هم اشاره کرد و گفت: امروزه اسکیت با هشت رشته زیرمجموعه‌ای که دارد یکی از رشته‌های مدال آور در دنیا است و به مرور جای رشته‌های دیگر را در المپیک می‌گیرد، بگونه‌ای که برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ چهار رشته اسکیت به این مسابقات راه یافته است.

 شیرزادی گفت: از مجموعه هشت رشته زیرمجموعه اسکیت، تاکنون پنج رشته شامل اسکیت سرعت، فری استایل، نمایشی (هنری)، هاکی و رول بال در کرمانشاه راه اندازی شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.