برای نخستین بار در صنعت برق ایران؛

تلفات شبکه توزیع نیروی برق کشور تک رقمی شد

برای اولین بار در تاریخ صنعت برق ایران، تلفات انرژی در بخش توزیع سال گذشته تک رقمی شد و به عدد ۹.۷۶ درصد رسید.

تلفات شبکه توزیع نیروی برق کشور تک رقمی شد/ صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیون مترمکعبی در گاز مصرفی نیروگاه‌هابه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تلفات انرژی الکتریکی همواره یکی از دغدغه‌های صنعت برق در دنیا است و فرسودگی تاسیسات، طول و گستردگی شبکه، انشعابات غیرمجاز، خطا‌های قرائت لوازم اندازه‌گیری و طراحی ضعیف از جمله عوامل مهم در بوجود آمدن این هدررفت انرژی الکتریکی هستند.

بدین منظور با برنامه‌ریزی و اقدمات صورت گرفته در سال ۹۸ برای اولین بار در تاریخ صنعت برق ایران تلفات انرژی در بخش توزیع تک رقمی شد و به عدد ۹.۷۶ درصد رسید.

صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیون مترمکعبی در گاز مصرفی نیروگاه‌ها

این کاهش ۰.۷ درصدی نسبت به سال قبل منجر به صرفه‌جویی بیش از ۵۰۰ میلیون مترمکعب در گاز مصرفی نیروگاه‌ها، جلوگیری از انتشار بیش از یک میلیون تن دی‌اکسیدکربن در هوا و همچنین صرفه‌جویی حدود ۲۴۰ میلیون یورو در احداث نیروگاه‌ها شده است.


بیشتر بخوانید: رشد ۱۲.۸ درصدی پیک مصرف برق/رشد مصرف متعارف باشد خاموشی نخواهیم داشت


بنابر اعلام معاونت برق و انرژی وزارت نیرو، میزان تلفات شبکه توزیع نیروی برق در سال ۹۲ حدود ۱۴.۸۳ درصد بود که این رقم به ترتیب در سال ۹۳ به حدود ۱۲.۹۳ درصد، در سال ۹۴ به حدود ۱۱.۹۳ درصد، در سال ۹۵ به حدود ۱۱.۵۴ درصد، در سال ۹۶ به حدود ۱۰.۷۹ درصد، در سال ۹۷ به حدود ۱۰.۴۱ درصد و در نهایت در سال ۹۸ این عدد تک رقمی شده و به حدود ۹.۷۶ درصد رسید.

در حال حاضر درصد تلفات در بخش توزیع برق کشور از بسیاری از کشور‌های مطرح دنیا از جمله برزیل، ترکیه، مکزیک، مجارستان، کرواسی، هند و پاکستان کمتر شده است.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این اقدامات که به منظور کاهش تلفات با جدیت در کشور شروع شده است در سال‌های آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار