عضو شورای شهر تهران گفت: اولین بار است که تذکر اعضای شورا را در یک شرکت دست چندم شهرداری پاسخ می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در جریان صحن علنی شورای شهر تهران طی تذکری با اشاره به آتش سوزی شب گذشته در پارک چیتگر گفت: از همان روز‌های ابتدایی سوگند یاد کردیم که در دفاع از حق مردم مسامحه نکنیم. تذکر اعضای شورا یکی از اختیارات قانونی است و بر اساس آن شهرداری باید بررسی کند و شهردار هم پاسخ رسمی دهد.

او افزود: هر گونه ممنوعیت و محدودیت در حقوق قانونی که مردم داشتند و مکتسبه است باید به تصویب شورا برسد.

فراهانی تاکید کرد: هیچ یک از اعضای شورا و مدیری از مدیران شهرداری حق ندارد در حقوق همیشگی مردم محدودیت ایجاد کند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: اولین بار است که تذکر اعضای شورا را در روابط عمومی مناطق یا یک شرکت دست چندم شهرداری پاسخ می‌دهند.

او افزود: عضو شورا نماینده مردم است نه نماینده شهرداری! نماینده حقوق مردم هستیم خواهش من از رئیس شورا این است که از حقوق مردم بر اساس قسمی که یاد کرده ایم دفاع کند.

فراهانی با بیان اینکه محدودیت و محرومیت در خصوص کار‌هایی که مردم انجام می‌دهند پذیرفته نیست، گفت: آنچه که در پارک چیتگر رخ داد و دل همه را سوزاند اولین بار نیست. آمار آتش سوزی‌های شش ماه اول سال گذشته را مورد بررسی قرار دهید، بیش از ۲۰ مورد آتش سوزی در شش ماه اول در چیتگر ثبت شده که این امر در بیست سال گذشته در چیتگر بی سابقه بوده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: این امر نشان می‌دهد اداره و مدیریت پارک‌های بزرگ در پایتخت با توجه به نبود امکانات لازم منطقه برای حفاظت باید در اختیار سازمان پارک‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار