
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد و سپس مسائلی از قبیل خانه نشینی پیش آمد، افراد دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمی کنند و ترجیح می دهند از تاکسی های اینترنتی استفاده کنند. در این روزها قیمت تاکسیهای اینترنتی به دلیل قرنطینه، نهتنها گرانتر نشد، بلکه در برخی مواقع ارزانتر هم بود.
حال با گذشت زمان و بازگشایی بسیاری از مشاغل و شروع فعالیت، رفت و آمد شهری بیشتر شده و در مقابل شاهد افزایش قیمت تاکسیهای اینترنتی نیز هستیم که برخی ادعا دارند تاکسی های اینترنتی بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته اند.
این صحبت ها در حالیست که مدیر تجاری اسنپ تاکید میکند که افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده و آن را متاثر از تورم در جامعه میداند. در حالی که اتحادیه این دسته از مشاغل، معتقد است افزایش قیمتی برای تاکسی های اینترنتی رخ نداده است.
جالب است بدانید، زمانی که قصد یک سفر توسط تاکسی های اینترنتی را داشته باشیم، بسیار عادی شده که نرخی بیشتر از سی هزار تومان را ببینیم و این مورد به موضوعی رایج تبدیل شده است.
از زمانی که کسب و کارها فعالیت خود را آغاز کرده اند، شاهد افزایش تقاضا برای تاکسی های اینترنتی هستیم و به دنبال این رشد تقاضا، قیمت ها نیز روند افزایشی داشته است. جدا از بحث قیمت، پیدا کردن تاکسی اسنپ یا تپسی نیز بسیار زمانبر شده و بسیاری از کاربران میگویند که گاهی تا نیم ساعت برای درخواست خودرو، وقتشان تلف میشود که در نهایت ترجیح می دهند با تاکسی یا وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد داشته باشند.
اصولا در کشور با مقوله افزایش قیمت پس از تعطیلات عید آشنایی داریم و آن تقریبا به یک رسم همیشگی در اقتصاد و بازار تبدیل شده است. تقریبا کالایی نیست که بعد از این ایام نوروز دچار گرانی نشود، در مساله حمل و نقل نیز این اتفاق رخ داده است.
موضوع دیگری که این روزها داغ شده، تاکسیهای خطی نیز با افزایش سی درصدی کرایههای خود و سرشکن کردن هزینه مسافر چهارم بین سه مسافر یک نوع گرانی را به وجود آورده اند و همین امر می تواند باعث افزایش نرخ تاکسیهای اینترنتی شود.
بیشتر بخوانید: افزایش خرید اینترنتی کالاهای پرمصرف و محتوا محور
رضا الفت نسب دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کار اینترنتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی، بیان کرد: افزایشی قیمتی در خصوص تاکسی های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی رخ نداده است. نرخ این دسته از کسب و کارها بر اساس برخی شرایط مشخص می شود.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کار اینترنتی با بیان اینکه نرخ مصوبی برای تاکسی های اینترنتی وجود ندارد، تشریح کرد: نرخ مصوبی برای تاکسی های اینترنتی وجود ندارد. این دسته از مشاغل بر اساس وضعیت فیزیکی و جوی قیمت گذاری می شوند به طور مثال اگر ترافیک در محدوده تعیین شده زیاد باشد، نرخی متفاوت با زمانی که ترافیک وجود ندارد، خواهد داشت.
الفت نسب ادامه داد: در ایامی که تعطیل و ترافیک کم است کرایه ها به شدت کاهش خواهد یافت و برعکس این موضوع در زمان اوج شلوغی و ترافیک است. علاوه بر این موارد دیگری از جمله حضور رانندگان در محدوده تعیین شده اگر زیاد باشد بر کاهش قیمت تاثیر گذار خواهد بود همچنین موارد جوی مانند بارندگی و برف تاثیر گذار است.
او با بیان اینکه رانندگان تاکسیهای اینترنتی نیز مانند هر شهروند دیگری، با مشکلات اقتصادی و گرانی دست و پنجه نرم میکنند، گفت: این رانندگان با پذیرفتن ریسک خطر، کار در تاکسیهای اینترنتی کساد شده را ادامه دادند.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کار اینترنتی در خصوص تاثیر افزایش نرخ بنزین در نرخ کرایه ها و سهیمه ای شدن آن، تشریح کرد: حتی اگر در نظر بگیریم که صد درصد بنزین رانندگان ناوگان تاکسیهای اینترنتی به شکل سهمیهای تامین بشود که نمیشود، باز هم باید یادمان باشد که بنزین هزار تومانی به هزار و پانصد تومان افزایش قیمت داشته و یک رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرده است. با این حساب چطور میتوان گفت که نرخ تاکسیهای اینترنتی نباید چند درصد افزایش پیدا کند؟
انتهای پیام/
واقعا متاسفم به حال این نویسنده...
انگار تو این مملکت فقط همین تاکسی های اینترنتی قیمت بردن بالا...!
اصلا حواستون هست که مسیر ۱۰هزارتومنی اسنپ رو ، تاکسی های زرد و آژانس ها ۲۳ هزار تومن میگیرن!
آخه تا کی بی عدالتی و ظلم؟
بنزین ۳۰۰۰تومن و لوازم یدکی که از طلای ۱۸عیار گرونتره رو چجوری با این کرایه ها مقایسه میکنید...
دوستانی که انتقاد میکنند چرا اینو نمیگید که ماشین میاد داخل کوچه های داغون وخراب شمارو سوارمیکنه میبره ۶ کیلومتر اونورتر با ۵هزارتومن؟!
خب به اتوبوس ها بگید بیان داخل کوچه هاتون وببرنتون
من که ماشینو فروختم و زدم به یکار دیگه...
مفت نمی ارزه این کار
اونم با این شرکت و بعضی مسافرای از خودراضیش
ولی روش گران کردن از اول انقلاب تا کنون ..فرمولی داشته
که بای روی ان اسمی گذا شته و به علم اقتصاد سرمایه داری معرفی نمود ،... و اما روش
ازجنس بزن و گرون نکن .. ... بعد مردم خودسان اعتدراض میکنند بابا ای چه وضعیه نون نصف کردک . کیسه شیر نصفه سده ،،،، حالا برو رو هم اجناس .. نمابنده دولت میاد اعتراض میکنه .. تصمیم میگیرن گرون کنن برگردن اول
مثلا کلی تسهیلات از ماشی میزنن .،میگن خوب اگر اینم میخواهی .. انقدر باید بدی ..دوباره نماینده دولت میاد ..
با هم میبرن بالا و مشتری معلومه باید گرون بده
حالا برو همین حالو روی همه اصناف ....
از اول انقللب تا الان چند بار هر چیزی کوچک یا کم شده
هی رفته بالا
حتی حقوق ملت یکدفعه که نجومی نشده .، حق فلان و حق لالایی خوندن برای بچه و،،،،،،،
یکدفعه حقوق نجومی ... بیچاره بازنشسته
به کدوم حق باید یکسان بشن .. معاون اول که میگه بازنشسته که باید بره بیرون .. دیگه دولت چی بده
ایشون ک الحولله همه حق و حقوق دارن .. ولی بازنشسته بادشون نیست که حق بیمه پرداخت کرده
نه حق مسکن بهش دادن .. البن پولداراش تو تعاونی یک اپارتمان مزخرف چند میلیاردی از اقای اخوندی گرفت
ولی بر اون بدبخت که حق بهش نداد ن ..
ناراضیم هستن
بعضیا واقعا بی انصافن
چرا فکر میکنید درآمد باقی مردم همراه ارز و تورم افزایش داشته و فقط شما درآمدتون پایینه؟
باقی مردم بنزینشون سه تومن نیست؟
باقی مردم هزینه زندگیشون ظرف یک سال چند برابر نشده؟ با همون حقوق ثابت؟
خدا شاهده، هر بار نشستم تو ماشین اسنپ، راننده مدام داره غر میزنه این چه قیمتیه، اگه دیده بودم قبول نمیکرمو فلان، بعد میپرسم درآمدتون با کسر هزینه قطعات و بنزین چقدره از تعجب شاخ در میارم.
طرف دو برابر یه کارمند درآمد خالص داره با یه شغل ساده و موقت.
بله خوب حق با شماست
کسی ما رو مجبور نکرده
ناراحتیم بریم از اتوبوس استفاده کنیم
یه چی میگه ادم که هیچ اجنه شاخ در میاره بیمه تو داری حقوقتو داری بعد میگی اسنپا و تپسی ها خیلی در امد دارن
ماهی 5 میلیون با اسنپ در بیاری
1 تومنشو باید بدی بنزین
2 تومن بزاری برای خر ج ماشین
حالا بگذریم از بیمه و عوارض شهرداری که جان خودشون چقدر اسفالت میزنن خیابونا رو
خطرات رانندگی با این رانندگان بی اعصاب