توقف فعالیت زندان‌های فدرال آمریکا در پی اعتراضات گسترده

به دنبال اعتراضات گسترده‌ در آمریکا، برای نخستین بار در ۲۵ سال اخیر، زندان‌های فدرال اعلام کردند فعالیت زندانی‌ها تا مدتی داخل این زندان‌ها متوقف می‌شود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکا به استناد نامه‌ای از دفتر زندان‌های فدرال خبر دادند به دنبال اعتراضات گسترده‌ای که در سراسر آمریکا پس از مرگ جورج فلوید به راه افتاده است، فعالیت زندان‌های فدرال برای نخستین بار پس از ۲۵ سال متوقف می‌شود و زندانی‌ها مجبور خواهند بود داخل سلول‌های خود بمانند.

مجله «مدیر اجرایی دولت» با انتشار این خبر نوشت در نامه اداره زندان‌های فدرال آمده است: «از ساعت ۴ بعد از ظهر (۲۰:۰۰ به وقت گرینویچ) به دلیل تشدید ناآرامی‌ها و اعتراضات در سراسر کشور تعطیلی عمومی در زندان‌ها به اجرا درمی‌آید. ما پروتکل‌های تعطیلی را برای امنیت همه در نظر می‌گیریم و تا زمانی که آرامش به سراسر کشور بازگردد، این برنامه ادامه خواهد داشت.»

در سراسر آمریکا، ۱۲۲ زندان فدرال وجود دارد که در آن‌ها حدود ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ نفر زندانی شده‌اند و تقریبا ۳۷ هزار نفر نیز به عنوان کارمند در این زندان‌ها مشغول به کار هستند.

آخرین باری که زندان‌های آمریکا در سراسر این کشور دچار تعطیلی شدند در اکتبر ۱۹۹۵ بود که شورش‌هایی در واکنش به تلاش‌هایی برای کاهش مجازات جرایم مربوط به مواد مخدر به راه افتاده بود.

این بار نیز، از هفته گذشته تظاهرات گسترده‌ای در سراسر آمریکا به راه افتاده است. تظاهرات کنندگان پس از مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست بی‌دفاع آمریکا که به طرز فجیعی به دست یک افسر پلیس خفه شد، علیه وحشیگری پلیس و نژادپرستی دست به اعتراض زده‌اند.

دوشنبه گذشته فلوید به اتهام پرداخت بهای یک سیگار با اسکناس تقلبی در مینیاپولیس دستگیر شد. در حین دستگیری، یک افسر پلیس سفیدپوست به نام درک شووین حدود نه دقیقه زانوی خود را روی گردن فلوید گذاشت و به درخواست‌های کمک خواهی او توجهی نکرد. فلوید مدام فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» و این جمله به شعار تظاهرات‌کنندگان در آمریکا تبدیل شده است.

پس از این حادثه شووین بازداشت و به قتل درجه سوم متهم شد. اما چهار افسر پلیس حاضر در جریان این حادثه تنها از کار خود اخراج شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار