بیانیه ۲۴۰ نفر از نمایندگان در خصوص اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا با سیاهپوستان این کشور

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم بیانیه ۲۴۰ نفر از نمایندگان در خصوص اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا با سیاهپوستان این کشور و قتل جرج فلوید را قرائت کرد.

بیانیه ۲۴۰ نفر از نمایندگان در خصوص اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا با سیاهپوستان این کشوربه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۴۰ نفر از نمایندگان در خصوص اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا با سیاهپوستان این کشور را به شرح زیر قرائت کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

«برخورد نژادی پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان بی دفاع پرده از ماهیت رژیم ایالات متحده برداشت. جرج فلوید تنها یکی از صد‌ها سیاهپوست آمریکایی است که سالانه توسط پلیس این کشور به صورت سبوعانه‌ای کشته شد. سیاهپوستان دهه‌ها است که زیر فشار تروریسم نژادی آمریکا توان نفس کشیدن ندارند، اما این بار پلیسی در میانیاپولیس تنها در ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه زانوی خود را بر گلوی جرج فلوید فشرد و او را خفه کرد. تصویر این رفتار وحشیانه صدای خفه شده سیاهپوستان و دیگر هموطنان بشردوست آن‌ها را و بلکه صدای همه مردم تحت ستم آمریکا را به گوش همگان رساند که ما نمی‌توانیم نفس بکشیم.

امروز کابوس آمریکایی بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند و فریاد مظلومیت سیاهپوستان شنیده می‌شود که همچون مالکوم ایکس می‌خواهند فریاد بزنند که ما قربانی آمریکائیزم هستیم، قربانی نظام ریاکارانه‌ای که امروزه در همه جهان وانمود می‌کند که گویا صلاحیت آن را دارد که به همه مردم دنیا بگوید، چگونه کشور خود را اداره کنند حال آن که قادر نیست حتی لجنزار کشور خود را سر و سامان دهد.

تحولات روز‌های اخیر واقعیت حقوق بشر آمریکایی را نمایان ساخته است، اظهارات رئیس جمهور تروریست آمریکا در تهدید به کشتار معترضان آمریکایی نشان می‌دهد مردم دیگر کشور‌ها تنها قربانی تروریسم دولتی آمریکا نیستند بلکه مردم آمریکا از نژاد‌های مختلف اولین قربانیان دولت تروریست این کشور هستند. امید است به زودی شاهد به ثمر نشستن جنبشی مردم در آمریکا و در راستای آشکارسازی ماهیت ضد بشری رژیم ایالت متحده باشیم.

مجلس شورای اسلامی ایران هم‌صدا با آزادی‌خواهان جهان قتل وحشیانه جرج فلوید به عنوان جدیدترین نماد تروریسم نژادی پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان را محکوم نموده و برای موفقیت جنبش مردمی علیه این جنایات آرزوی موفقیت دارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار