پمپئو پکن را به نقض خودمختاری هنگ‌کنگ محکوم کرد

وزیر خارجه آمریکا در پیامی در حساب توئیتری خود بار دیگر پکن را به نقض خودمختاری هنگ‌کنگ متهم کرد و ادعاهای واشنگتن درباره عدم شفافیت چین در موضوع کرونا را تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در حساب توئیتری خود بار دیگر به اتهام‌زنی علیه چین پرداخت و پکن را به نقض استقلال هنک‌کنگ محکوم کرد.

سران آمریکایی بارها مدعی شده‌اند قانون جدید امنیت ملی هنگ‌کنگ استقلال این منطقه خودمختار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در مقابل مقامات پکن تاکید کرده‌اند که این قانون تنها به مداخلات خارجی در این منطقه پایان می‌دهد. ترامپ هشدار داده که در صورت عملیاتی شدن این طرح، تحریم های تازه ای را علیه چین عملیاتی خواهد کرد.

پمپئو در پیام توئیتری خود افزود: «طی گفت‌وگوهای بسیار سازنده با همتایان خود از انگلیس، استرالیا، کانادا و نیوزیلند بر موضوع نقض آشکار خودمختاری هنگ‌کنگ به دست چین تاکید شد». در این توئیت همچنین ادعای تکراری آمریکایی‌ها مبنی بر عدم شفافیت چین در موضوع ویروس کرونا بیان شده است.

پمپئو نهایتا به موضوع ایران اشاره کرد و مدعی شد: «آمریکا و شرکای ما همچنان بر رفتار ثبات‌زدای ایران در عراق و منطقه متمرکز است و آن را بررسی می‌کند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار