مردم مؤثرترین حلقه زنجیره انتقال کرونا ویروس به شمار می‌روند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مردم اصلی و مؤثرترین حلقه زنجیره انتقال کرونا ویروس به شمار می‌روند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همچنان مردم اصلی و مؤثرترین حلقه زنجیره انتقال کرونا ویروس به شمار می‌روند.

او افزود: این مردم هستند که با رفتار‌های ناایمن و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب انتشار ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به کرونا می‌شوند.

جزایری اضافه کرد: مردم با ماندن در خانه و خودداری از تردد‌های غیر ضروری به محل‌های عمومی و تجمعات می‌توانند تا حد زیادی به قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ کمک نمایند.

او ادامه داد: قدرت سرایت ویروس کرونا همچنان بالا است و ویروس هنوز از بین نرفته و قادر به بیمارزایی در افراد و حتی مرگ و میر در بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات حاد تنفسی شود.


بیشتر بخوانید: شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری در وضعیتی مطلوب، اما بسیار شکننده


جزایری گفت: افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان و نقاط گردشگری و تفریحی استان هشداری برای مدیران کنترل کننده این بیماری و مردمی این شهرستان‌ها و تمامی افرادی است که قصد سفر و حضور در این مناطق را دارند.

او در پایان از مردم خواست: نسبت به رعایت مسائل بهداشتی دقت بیشتری داشته و در روز‌های آتی تا حد امکان از مسافرت و تردد در محیط‌های تجمعی خودداری نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار