هنگام خرید لوازم آرایشی اصالت فراورده در سامانه ttac احراز شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی، اصالت فراورده در سامانه ttac احراز شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به خطرات ناشی از مصرف فرآورده‌های سلامت محور غیر مجاز و تقلبی تأکید کرد: هموطنان هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از اصالت فراورده در سامانه ttac مطمئن شوند.

او افزود: مصرف فرآورده‌های سلامت محور غیر مجاز و تقلبی به دلیل پایین بودن قیمت و بسته بندی با برچسب برند‌های معروف همواره باعث اغواء مصرف کنندگان می‌شود حال این که استفاده از این محصولات علاوه بر وارد نمودن ضرر و زیان به اقتصاد کشور و آسیب به تولید داخل، خطرات بالقوه‌ای را برای سلامت مصرف کنندگان به همراه دارد.

محمدی اضافه کرد: عوارض پوستی، آسیب به چشم، مسمومیت ناشی از وجود ناخالصی در این فرآورده‌ها خصوصا وجود فلزات سنگین که حتی ممکن است به آسیب‌های کبدی و گا‌ها سرطان منجر شود از خطرات محتمل در مصرف فرآورده‌های سلامت محور تقلبی هستند.

او با اشاره به شیوع بیماری کرونا از هموطنان خواست: از فرآورده‌های ضدعفونی کننده و بهداشتی مورد تأیید سازمان غذا و دارو استفاده کرده و از مصرف فرآورده‌هایی که اصالت ندارند به دلیل ایجاد حس ایمنی کاذب و تبعات مرتبط با آن خودداری کنند.

محمدی گفت: بهترین مکان برای خرید فرآورده‌های دارویی و آرایشی و بهداشتی داروخانه‌ها هستند چرا که به صورت مستمر مورد بازرسی و کنترل قرار می‌گیرند.

او در پایان از مردم خواست: تا اصالت کالا‌های سلامت محور را با بررسی برچسب اصالت در سامانه TTAC سازمان غذا و دارو احراز کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.