ایروانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری:

مردم سالاری دینی الگویی موفق در دنیا است

اندیشه‌های حضرت امام و اجرایی شدن سیاست‌های اقتصا‌د مقاومتی منطبق با الگوی امام در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری بررسی شد.

مردم سالاری دینی الگویی موفق در دنیا استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب ۱۳ خرداد ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی اندیشه‌های حضرت امام و اجرایی شدن سیاست‌های اقتصا‌د مقاومتی منطبق با الگوی امام پرداخت.

محمد جواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه یکی از مهمترین پیگیری‌های حضرت امام که منجر به انقلاب شد، تغییر باور به دین بود گفت: الگوی مردم سالاری دینی الگویی موفق در دنیا است لذا دین هم برای دنیا و هم برای آخرت است به طوری که دین مزرعه آخرت است.

او با اشاره به اینکه باور به دین و انقلاب این است که این دو با هم تباین ندارند افزود: دیانت ما عین سیاست و سیاست عین دیانت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امام فرمودند حکومت‌های اسلامی برای ایجاد عدالت آمده‌اند اظهار کرد: عدالت گستره‌ی وسیعی دارد به طوریکه باید تمامی سیاست‌ها و تدابیر در چارچوب موازین اسلام و اجرایی شدن عدالت باشد لذا آرمان‌ها و دیدگاه‌ها طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی در سیاست‌های کلی تبلور یافته است به طوری که مجموعه‌ای غنی از سیاست‌های کلی داریم که به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است.

او بیان کرد: در حوزه اقتصاد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده که باید اجرا شود و لذا این سیاست‌ها تزیینی نیست، باید برنامه اقدام داشته باشیم تا سیاست‌های اقتصادی اجرایی شود، به طوریکه در حوزه اقتصاد پارادایم لیبرال حاکم است.

ایروانی با اشاره به اینکه باید برای مفاهیم کلی الگو داشته باشیم خاطرنشان کرد: باید مسئولینی را که با این سیستم خود را تطبیق می‌دهند و سیاست‌ها را اجرایی می‌کنند در رده‌های بالای مسئولیتی انتخاب کنیم، زیرا این روش عملکرد خوبی داشته است؛ برای مثال در اقتصاد کره جنوبی بنگاه‌های کوچک و خرد ۸۸ درصد اقتصاد را تشکیل می‌دهند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بند اول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بندی حیاتی است گفت: در این بند به استفاده از امکانات و فرصت‌های مالی برای ارتقاء گروه‌های پایین جامعه اشاره شده است؛ متاسفانه ما بیشترین ضربه را به تولید وارد کرده‌ایم، اما تحریم باعث ایجاد فرصت شده است، به طوری که در رشد علمی کشور رتبه هفتم را کسب کرده است.

ایروانی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد ما هنوز پارادایم لیبرالی حاکم است گفت: به همین دلیل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شفاف نیست.
بهترین کمک به دهک‌های نیازمند، توانمند سازی آنهاست لذا حضرت امام در خصوص عدالت به تولید گرایی و مردمی کردن اقتصاد تاکید داشتند.

او با اشاره به اینکه مشکلات نظام بانکی معطوف به اجرا می‌شود گفت: ظرفیت‌های عظیمی در ایران وجود دارد که بخشی از آن می‌توان به ظرفیت‌های علمی و دانشی کشور اشاره کرد، اقتصاد نباید واردات محور باشد، متاسفانه هنوز در گیر واردات خودرو‌های لوکس هستیم.

ایروانی با اشاره به اینکه ما باید حتما به تولید توجه کنیم گفت: تعرفه‌ها برپایه ۴۲۰۰ تومان است در صورتی که کالا‌ها با دلار نیمایی وارد می‌شوند لذا تولید کننده چگونه باید احساس امنیت کند؟ چرا سهام عدالت را تشویق به فروش می‌کنیم؟ سهام عدالت قوی‌ترین سهام در سبد عدالت است لذا تشویق به واگذاری درست نیست.

شکسپیر کارشناس مسائل اقتصادی و سیاسی از لندن اظهار کرد: من اعتراف می‌کنم دولت کشور من انگلیس علاقه‌ای نداشت تا ایران کشور مستقلی باشد؛ در برجام طرف‌های غربی نخواستند تحریم‌ها برداشته شود، بنابراین ایران باید متکی به ظرفیت‌های خودش باشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی و سیاسی با بیان اینکه مشکلات مردم ایران فقط به دلیل تحریم یا جنگ نابرابری است که امریکائی‌ها علیه ایران بپا کرد گفت: ماهیت تحریم‌ها جنگ است وقتی راجع به تحریم صحبت می‌کنیم یعنی یک کشور نابود می‌شود، ایران باید بر استقلال خود همواره تاکید کند لذا ایران نباید به کشور‌های غربی نظیر آمریکا و انگلیس متکی باشد.

او با اشاره به اینکه ایران می‌بایست بر روی ظرفیت‌های خود تکیه کند خاطرنشان کرد: ایران باید از تحریم‌ها عبور کند و بر روی داشته‌ها و توانمندی‌های خود تکیه کنند به طوری که ایران کشوری است که منابع عظیم نفت و گاز در اختیار دارد و لذا می‌تواند همواره بر روی استقلال خود متکی و پافشاری کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
وقتی مردم سالاری دینی الگوی موفقی میشود که الان وضعیت کشور به این نبود
آخرین اخبار