افزایش ۱۰ درصدی تولید شیر در خوزستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تولید شیر در استان ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: شیر یک نوشیدنی ارزشمند است که بخشی از یک رژیم غذایی متعادل را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه مصرف سرانه شیر یکی از معیار‌های توسعه و پیشرفت فرهنگی جوامع مختلف محسوب می‌شود، افزود: شیر به دلیل دارا بودن چربی، پروتئین، کربوهیدرات، مواد معدنی و انواع ویتامین ها، از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است.

نیرومند با اشاره به اینکه شیر بسیاری از نیاز‌های تغذیه‌ای بدن انسان را دارا است، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸، مقدار ۳۵۵ هزار تن شیر در استان خوزستان تولید شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد که در این میزان تولید شیر، گاو‌ها با ۷۰ درصد و گاومیش‌ها با ۲۰ درصد تولید در خوزستان، بیشترین سهم تولید را بر عهده داشته اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: با توجه به اهمیت شیر و نقش آن در تأمین سلامت افراد جامعه، این معاونت ضمن اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی، استفاده از دام‌های پربازده، بهبود مدیریت تغذیه دام، دادن مشاوره و پرداخت تسهیلات بانکی به دامداران، سعی در افزایش تولید شیر در استان دارد.

به گفته این مقام مسئول، دام‌های سبک و شتر نیز از دیگر منابع تولید کننده شیر در استان خوزستان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.