امام خمینی (ره)آمریکا را ناکام گذاشتند

یک تحلیل گر مسائل سیاسی گفت:امام خمینی (ره) تلاش های آمریکا برای جهانی کردن ارزش‌های خود را ناکام گذاشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،احمدی،تحلیل گر مسائل سیاسی  دیشب در گفت و گوی خبری سیمای مرکز قم با گرامیداشت ایام ارتحال امام خمینی، ایشان را فقیهی نوپرداز و صاحب سبک در عصرحاضر برشمرد که عناصر زمان و مکان را در اجتهاد وارد کردند و توانستند انقلاب اسلامی را ایجاد و گسترش دهند.

او تصریح کرد: امام خمینی (ره) موفق شدند با تصور گذشته از عصر نبوی، آینده را ترسیم  و به گفتمان سازی برای گسترش اسلام اقدام کنند.

احمدی، امام خمینی (ره) را (مجدد الاسلام) و (محی الدین) توصیف کرد و افزود: در عصری که آمریکا تلاش می کرد با بیان نظریاتی مانند پایان تاریخ فوکویاما، ارزش‌های خود را جهانی کند امام خمینی (ره) گفتمان اصیل اسلام را جایگزین آن کردند و در واقع تلاش آمریکا برای جهانی کردن ارزش‌های خود را ناکام گذاشتند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی، گفتمان هایی، چون مقاومت، مستضعفین، مستکبرین، نظام سلطه و امثال آن در جهان وجود نداشت، اما باوقوع انقلاب اسلامی، این واژه‌ها در دنیا گسترش یافت.

احمدی تاکید کرد: نظریه ولایت فقیه و برپایی حکومت براساس آن نیز، از ابتکارات امام خمینی (ره) در تبدیل اندیشه ناب اسلامی به یک فرهنگ و تمدن بود که نظریه جدایی دین ازسیاست را باطل کرد.

او افزود: به همین دلیل امام از حوزه‌های علمیه خواستند نظامات مختلف اسلام را به جهانیان معرفی تا بدانند اسلام می تواند جامعه را اداره کنند.

تحلیل گر مسائل سیاسی  تصریح کرد: ۴۰ سال گذشته اثبات کارآمدی گفتمان اسلام وناکارآمدی سایر گفتمان‌ها بود تا جایی که هم اکنون مرحله دولت سازی اسلامی شکل گرفته است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار