نارضایتی از زمان پاسخگویی به استعلامات سرمایه‌گذاری

جعفری گفت: زمان پاسخگویی به استعلامات سرمایه گذاری در کردستان به هیچ عنوان رضایت بخش نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری که در محل این مرکز برگزار شد، تاکید کرد: طبق قوانین کشور و دستور استاندار محترم زمان پاسخگویی به استعلامات توسط دستگاه‌های اجرایی باید به حداکثر هفت روز کاری کاهش یابد لذا ضروریست کلیه دستگاه‌های اجرایی با اتخاذ ساز و کار مناسب، فرایند‌های داخلی خود را به گونه‌ای اصلاح نمایند که پاسخ مقتضی در زمان مقرر ارائه گردد.

او افزود: در صورت عدم امکان پاسخگویی استعلامات ظرف مدت هفت روز، دستگاه‌ها باید با ارائه اسناد و مدارک قانونی به مرکز خدمات سرمایه گذاری راهکار‌های کاهش زمان را ارئه نمایند.

جعفری در ادامه از دستگاه‌های اجرایی که به هر دلیلی از سامانه مرکز سرمایه گذاری بهره برداری نمی‌کنند خواست هر چه سریعتر نسبت به بارگذاری فرایند‌ها و بهره برداری از سامانه اقدام نمایند.

معاون استاندار با اشاره به مکاتبات دستگاه‌های نظارتی و هیأت دولت در خصوص اطاله پاسخگویی به سرمایه گذاران در کردستان، گفت: یکی از دلایل عمده پایین بودن درآمد سرانه کردستان نسبت به کشور، وضعیت نامناسب سرمایه گذاری در استان است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از علل اصلی پایین بودن میزان سرمایه گذاری در استان، عدم توسعه یافتگی در ادارات و تفکر حاکم بر آنهاست.

او در ادامه خواستار افزایش همت و جسارت مدیران در پیشبرد امور سرمایه گذاری شد و افزود: از دستگاه‌های نظارتی انتظار حمایت و تسهیلگری داریم.
جعفری با اشاره به گزارش مرکز استراتژیک، اذعان داشت: ضروریست جهت بهبود فضای کسب و کار در استان، مدیران توسعه گرا به کار گرفته شوند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به گزارش بانک جهانی مبنی بر رتبه ۱۲۸ ایران در سهولت سرمایه گذاری در میان ۱۹۰ کشور، اشاره و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود، نظارت بسیار شدید اولیه در زمان صدور مجوزهاست که این نظارت باید به مراحل انتهایی اجرای طرح‌ها منقل گردد.

جعفری، ضمن قدردانی از حضور مدیران حاظر در جلسه، از عدم حضور برخی مدیران گلایه و تصریح کرد: مدیری که در جریان ریز امور قرار نگیرد قدرت تصمیم گیری کمتری خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.