مذاکرات ادامه دار فدراسیون فوتبال با فیفا/ طرفین به نقطه مشترک می‌رسند؟

فدراسیون فوتبال ایران امروز (چهارشنبه) بار دیگر برای رفع ایراد‌های اساسنامه خود با فیفا مذاکره کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ۵ روز از ارسال نامه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران برای اصلاح برخی از ایراد‌ها درباره پیش نویس اساسنامه این فدراسیون گذشته است.

جمعه هفته قبل (۹ خرداد) فیفا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران و اعلام نارضایتی از روند اصلاح اساسنامه این فدراسیون، درخواست کرد پیش نویس اساسنامه طبق مواردی که در تاریخ ۳۰ آگوست ۲۰۱۹ (۸ شهریور ۹۸) در اختیار مدیران فدراسیون قرار گرفته است، تنظیم شود.

فیفا اعتقاد دارد فدراسیون فوتبال ایران از مفاد بند ۱ ماده ۱۴ و بند ۱ ماده ۱۹ اساسنامه فدراسیون جهانی مبنی بر اینکه «فدراسیون‌های عضو ملزم هستند تمام امور خود را به صورت مستقل و بدون تاثیرپذیری از اشخاص سوم اداره کنند» پیروی نکرده و در پیش نویسی که به تازگی برای فیفا ارسال شده باز هم نام وزیر ورزش و جوانان و حتی رئیس کمیته ملی المپیک بین اعضای مجمع به چشم می‌خورد.

بحث مستقل بودن اعضای ارکان قضایی و کمیته انتخابات فدراسیون و انتخاب آن‌ها در مجمع جزو مواردی است که فیفا روی آن تاکید دارد و به همین دلیل به فدراسیون فوتبال اعلام کرده باید تا ۱۶ خرداد، اصلاحات مربوطه را در این پیش نویس اعمال کند.

روز گذشته مسئولان فدراسیون فوتبال به دیدار مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان رفتند و به بحث و تبادل نظر درباره ایراد‌های مدنظر فیفا پرداختند.

پیرو این جلسه امروز (چهارشنبه) هم فدراسیون مذاکراتی را با فیفا انجام داد تا طرفین درباره نکات مدنظر فدراسیون جهانی به نقطه مشترکی برسند.

شنیده می‌شود فیفا و فدراسیون فوتبال مشغول جمع بندی‌های نهایی برای رفع ایراد‌ها هستند و حال باید دید تا پایان فرصتی (۴۸ ساعت دیگر) که فدراسیون جهانی در اختیار سئول نشین‌ها قرار داده است، آیا این پیش نویس طبق نظر فیفا اصلاح خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
فشار فیفا برای اصلاح اساسنامه فدراسیون را به تیم تسلیت عرض میکنم
آخرین جام اسنپی هدیه وزیر و فدراسیون گوارای وجود
آخرین اخبار