روز پرکار اورژانس ۱۱۵ فارس؛ از پرواز بالگرد تا امدادرسانی به غرق شدگان

سخنگوی اورژانس استان فارس اعلام کرد که برای انتقال مصدوم تصادفی در شهرستان اقلید از امداد هوایی استفاده شد.

حسن همتی مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: عملیات امداد ونجات هوایی ساعت ۱۷:۳۶ عصر امروز برای انتقال مصدوم تصادفی ضربه به سر با سطح هوشیاری پایین (۵) در شهرستان اقلید انجام شد که این بیمار به بیمارستانشهید رجایی شیراز انتقال یافت.

او مدت زمان انتقال بیمار را از شهرستان اقلید به شیراز ۵۰ دقیقه اعلام کرد و افزود: بیمار نیاز فوری به مداخلات فوق تخصصی در مرکز استان داشت که امدادگران به محض رسیدن به محل حادثه، اقدامات درمانی لازم را آغاز و به منظور انتقال هر چه سریع‌تر به مرکز درمانی، فرد مصدوم در کمترین زمان ممکن به بیمارستان رجایی  منتقل شده و تحت درمان قرار گرفت.

غرق شدگی دو نفر 

همتی ادامه داد: همچنین ساعت ۱۷ بعدازظهر امروز  با دریافت گزارشی مبنی بر غرق شدن پسری ۲۵ ساله  که گردشگر بوده است در شهرستان نورآباد  منطقه هرایرز آبشار هرایرز  یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

او افزود: این پسر به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا جان باخت و عملیات احیای امداد گران اورژانس بر روی وی ناموفق بود.

سخنگوی اورژانس فارس تصریح کرد: در ساعت ۱۹:۴۲ دقیقهنیز یک کشاورز ۳۵ ساله در استخر کشاورزی در شهرستان داراب غرق شد.

او با بیان اینکه این فرد قبل از رسیدن تکنسین‌های اورژانس جان خود را از دست داده بود، یادآور شد: برای امدادرسانی به غرق شدگان دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام  شد.

همتی گفت: به آب زدن بدون آگاهی از عمق آن و نداشتن مهارت كافی در فنون شنا از مهمترين دلايل غرق شدگی است كه می طلبد شهروندان به توصيه ها و هشدارها توجه كافی كنند تا شاهد حادثه تلخ برای خانواده ها نباشيم.

مرگ دو راکب موتور سوار 

او بیان کرد: همچنین طی تماس تلفنی با مرکز اورژانس ۱۱۵ شهرستان مرودشت مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در محور مرودشت به روستای رجاآباد بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: بر اثر این حادثه راکب موتورسیکلت و یک ترک نشین آن به علت شدت جراحات وارده قبل از رسیدن عوامل اورژانس جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر از سرنشینان که وضعیت وخیمی داشته توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان شهیدمطهری انتقال داده شد.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس فارس تصریح کرد: علت این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

همتی ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه با رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باعث بوجود آمدن حوادث تلخ نشوند.

 مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی فارس با اشاره به تعطیلات پیش رو گفت: تمام تیم‌های مرکز فوریت‌های پزشکی در سطح استان فارس در حالت آماده باش هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار