حمایت جمهوری‌خواهان از تصمیم مارک اسپر

پس از عقب‌نشینی وزیر دفاع آمریکا از تصمیمش درباره استفاده از نیروهای ارتش برای سرکوب معترضان، جمهوری‌خواهان این کشور از او حمایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، با عقب نشینی مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، از حضور نظامیان در پادگان و فرستادن ارتش برای مقابله با معترضان به قتل شهروند سیاهپوست این کشور، مقامات جمهوری‌خواه آمریکا به پشتیبانی از او پرداختند.

در پشتیبانی از این تصمیم وزیر دفاع آمریکا، میت رامنی، سناتور جمهوری‌خواه یوتای آمریکا، به خبرنگاران گفت: «اسپر حق دارد نظر خود را آزادانه بیان کند، همانگونه که ترامپ این حق را برای خود قائل است.»

بردلی بایرن، عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا  نیز در پیام توئیتری خود نوشت: «من با اسپر کاملا موافقم. در حال حاضر دلیلی برای استفاده از نظامیان برای مقابله با معترضان و به کارگیری قانون شورش نمی‎بینم. زمانی اینکار را انجام می‌دهیم که دیگر راهی برایمان باقی نمانده باشد.»

جان تون، سناتور جمهوری‌خواه داکوتای جنوبی، نیز با بیان آنکه این تصمیم اسپر را درست دانسته و بهتر است پنتاگون از مسائل سیاسی دور بماند، افزود: «به نظرم چنین وظایفی تا حد ممکن به دولت، مقامات و پلیس محلی واگذار شود بهتر است.»

روز گذشته مارک اسپر، تنها چند ساعت پس از دستورش برای بازگشت نیرو‌های نظامی به پادگان، با حضور در کاخ سفید و انجام رایزنی‌های داخلی در پنتاگون، از این تصمیم عقب نشینی کرد.

اختلاف میان اسپر و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از آنجا بالا گرفت که وزیر دفاع برخلاف رییس جمهور آمریکا مخالف استفاده از نیرو‌های ارتش برای سرکوب معترضان به نژادپرستی و قتل جورج فلوید، سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار