مشاور وزیر بهداشت خبر داد؛

افزایش سه برابری تست‌های تشخیص کرونا در کشور

فتحیان گفت: ظرفیت تست‌های آزمایشگاهی تشخیص کرونا در کشور نسبت به اسفند سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.

سردار نصرالله فتحیان مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه‌ها در ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: میزان بستری بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه کاهش پیدا کرده و در حال حاضر  دارو درمانی در منزل و بستری بیماران در منزل افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: در حاضر بیش از ۴۸ هزار نفر از خدمات رژیم درمانی در منزل و مراقبت‌های سرپایی بهره ‌می‌برند. خوشبختانه با همکاری سازمان‌های مختلف و نیروهای داوطلب بسیجی  غربالگری مرحله دوم مبتلایان به کرونا با جدیت بیشتر در حال انجام است.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت تست‌های آزمایشگاهی تشخیص کرونا نسبت به اسفند ماه ۹۸ افزایش سه برابری داشته است، بیان کرد: در حال حاضر  خدمات سلامت روان ویژه بیماران کرونایی و خانواده آن‌ها انجام می شود تا افراد در آینده دچار اختلالات روحی و روانی نشوند.

فتحیان با اشاره به اجرای موفق طرح بیماریابی در کشور، ادامه داد:  مراکز درمانی ۱۶ ساعته به خوبی مشغول  به بیماریابی و شناسایی مبتلایان به کووید  ۱۹ هستند و اجرای این طرح  سبب بالا رفتن میزان موارد جدیدمبتلایان به بیماری کرونا شده است.

توزیع بیش از پنج میلیون ماسک N۹۵ در کشور

مشاور وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر پنج و نیم میلیون ماسک N۹۵ و پنجاه میلیون ماسک سه لایه در سراسر کشور توزیع شده است. همچنین امروزه حدود ۵ میلیون ماسک  N۹۵ برای مواقع احتمالی بحران دپو کرده ایم.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ میلیون ماسک کش‌دار  در انبارها برای مواقع بحرانی دپو کرده‌ایم،  گفت:  با همکاری تمامی سازمان‌ها روزانه بیش از پنج میلیون عدد دستکش در کشور تولید می شود. همچنین  بیش از یک و نیم میلیون لباس کاورال در انبارها برای مواقع بحرانی دپو کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید: وضعیت نظام سلامت ایران در برابر کرونا تهاجمی است


فتحیان اظهار کرد: امروزه شرکت‌های دانش بنیان اقدام به افزایش  تولید دستگاه تنفس مصنوعی جهت رفع نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرده اند که این اقدام گامی موثر در زمینه خودکفایی بیشتر کشورمان در حوزه تجهیزات پزشکی است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
بیا بندرعباس ببین چه صفی درست شده برای تست کرونا هر مرکز فقط روزی 30تا تست بیشتر نمیگیره میناب که افتضاح هستش هر تست 72طول میکشه تا جوابش بیات