حمایت روسیه از حق فناوری فضایی ایران در سازمان ملل

روسیه از حق ایران برای داشتن فناوری فضایی در سازمان ملل حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روسیه از حق ایران برای داشتن فناوری فضایی در سازمان ملل حمایت کرد.

بر این اساس، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان از حق ایران برای برخورداری از فناوری فضایی حمایت کرد.

روسیه در این نامه ادعا‌های واهی آمریکا مبنی بر نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از سوی تهران به دلیل پرتاب ماهواره به فضا را رد کرد. مسکو در این نامه تاکید کرد: ما نگرانی و تاسف خود را از تلاش آمریکا برای محروم کردن ایران از برنامه صلح آمیز فضایی به بهانه‌های واهی اعلام می‌داریم.

نبنزیا در این نامه تاکید کرد: ایران بارها اعلام کرده است که تسلیحات هسته ای در اختیار ندارد و به نظر هم نمی رسد این کشور بخواهد به این تسلیحات دست یابد. پس از حصول برجام، ایران در معرض سفت و سخت ترین راستی آزمایی های آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گرفت و بارها آژانس بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران صحه گذاشت. 

این نامه می افزاید: حقیقت این است که ایران هیچ موشک بالستیکی که توانایی حمل تسلیحات هسته ای داشته باشد را در اختیار ندارد و تاکنون نیز چنین تسلیحاتی آزمایش نکرده است. 

پیش تر پس از پرتاب ماهواره نور به فضا از سوی ایران، آمریکا با ارسال نامه ای به شورای امنیت این اقدام را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ دانسته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار