توسلی: پویش همگانی فدراسیون نابینایان در ایام کرونا برگزار شد

نائب رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان گفت: پویش همگانی مسابقات نابینایان و کم بینایان را در بخش بانوان در ایام شیوع ویروس کرونا برگزار کردیم.

توسلی: پویش همگانی فدراسیون نابینایان در ایام کرونا برگزار شدفائزه توسلی نائب رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان در گفت گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال ۹۹ باتوجه به اتفاقاتی که به خاطر شیوع ویروس کرونا در جهارن رخ داد، باعث شد تمامی رویداد‌های ورزشی در سطح استانی، ملی و بین المللی لغو شوند. ما نمی‌دانستیم که این شیوع این بیماری تا چه زمانی ادامه دارد و به همین خاطر تمامی مسابقات نیمه حرفه ای، حرفه ای، همگانی و تفریحی تحت تاثیر قرار گرفتند. سعی کردیم اتفاق تازه‌ای را در بخش بانوان با پویش در خانه بمانیم با هدف ایجاد انگیزه‌های روانی و روحی در همین فضای مجازی رقم بزنیم.

او تصریح کرد: در همین ایام مسابقات شرنج آنلاین نابینایان، داوری آنلاین گلبال و مسابقات احکام را برای ورزشکاران و مربیان برگزار کردیم و در آخر به نفرات برتر جوایزی اهدا شد و آن‌ها از طرف معاونان بانوان استان‌های محل سکونتشان مورد تقدیر قرار گرفتند.

توسلی افزود: بهمن ماه سال ۹۸ بود که شرکت سازه گستر سایپا از الهه قلی فلاح شجاع‌ترین بانوی نابینای جهان تقدیر کرد و وعده‌هایی در خصوص حمایت از این بانوی روشن دل کشورمان داده شده است که این ورزشکار را تحت حمایت خودشان قرار دهند. ما از مسئولان می‌خواهیم که به رسالت‌های اقتصادی خود عمل کنند. قلی فلاح با حضور در مسابقات اسکی نابینایان سال ۹۶ در کشور آلمان توانست عنوان شجاع‌ترین بانوی ورزشکار دنیا را به خود اختصاص دهد و در اسکیت ۷۲ متر هم رکورددار است.

نائب رئیس فدراسیون نابینایان در ادامه گفت: قلی فلاح همچنین در مسابقات بن آلمان نشان شجاعت کمیته بین المللی پارالمپیک را دریافت کرد و با حضور نمایندگان کشور‌های دنیا از تلاش هایش در ورزش و زندگی اجتماعی به زبانی غیر از زبان مادری سخن به میان آورد. او توانست همگان را تحت تاثیر قرار دارد و از زندگی اجتماعی خود سخن به میان آورد و با حجاب اسلامی در این مراسم حاضر شد. این جایزه هر ۲ سال یکبار به ورزشکاران اهدا می‌شود و قلی فلاح نشان داد آن چیزی که در زندگی مردم عموم دست نیافتنی است را محقق کرده است.

توسلی افزود: در این ایام شیوع ویروس کرونا جلسه‌ای هم برای نواب رئیس‌های فدراسیون‌های مختلف ورزشی با حضور معاون بانوان ادارات ورزشی استان‌ها برگزار شده است که ۴۹ نائب رئیس و پنج معاون ورزشی بانوان با حضور مهین فرهادی زاده معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در این جلسه باوجود شرایط شیوع ویروس کرونا، مشکلات و موانعی که بر سر راه ورزش بانوان قرار دارد بررسی شد. در پایان از ورزشکاران این تقاضا را دارم که رعایت فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا به روز‌های شاد زندگی بازگردیم و همه در کنار همدیگر قرار بگیریم.


بیشتر بخوانید: تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران نایب قهرمان آسیا شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار