چند راهکار طبیعی برای برطرف کردن تیرگی دور چشم

با چند روش طبیعی و تغذیه مناسب می توان تیرگی و سیاهی دور چشم را برطرف کرد.

به گزارش  خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،   بیشتر افراد، در طول زندگی خود دچار تیرگی و گودی زیر چشم می‌شوند، هر چند که این نشانه خطرناک نیست اما در روحیه افراد تاثیر منفی می گذارد.

 تیرگی دور چشم بیشتر در افراد  سوداوی (سرد و خشک)  و صفراوی (گرم و خشک) مزاج دیده می‌شود. عوامل جسمی و محیطی هر دو در بروز تیرگی دور چشم مؤثر هستند، از جمله عوامل مؤثر در بروز تیرگی چشم می‌توان به استعمال دخانیات مانند سیگار و قلیان،  اضطراب و استرس، مشکلات تیروئیدی کم‌خونی، رژیم غذایی نامناسب، خواب کم و نامنظم، خستگی زیاد، آلودگی هوا، مصرف غذا‌ها بدون مصلح و کمبود برخی ویتامین‌ها نام برد.

مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها برای افراد سوداوی و صفراوی مزاج مفید است، این افراد برای رفع تیرگی دور چشم می‌توانند آب جعفری را به همراه آب لیمو ترش تازه میل یا به شکل موضعی آن را استفاده کنند یا  دور چشم خود را با روغن‌های کرچک، نارگیل، بادام و زیتون ماساژ دهند. تیرگی دور چشم


بیشتر بخوانید: معده درد خود را با این دمنوش درمان کنید


درمان تیرگی در مزاج های مختلف

افراد صفراوی مزاج برای رفع تیرگی دور چشم باید از مصرف زیاد غذا‌های سرخ شده, غذا‌های سرد و خشک مانند ماهی، غذایی کنسرو شده، گوشت قرمز، عدس  و غذاهای تند خودداری و به جای آن  عرق کاسنی و شاه‌تره به همراه خاکشیر، تخم شربتی و سکنجبین را به برنامه غذایی خود اضافه کنند.

افراد لاغر که به تیرگی دور چشم دچار هستند باید رژیم غذایی مناسب داشته باشند اگر مشکل کم خونی دارند اول آن را برطرف کنند و بهتر  شیره انگور و چهار مغزها را به برنامه غذایی خود اضافه کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: تیرگی چشم ، طب سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.