عقب‌نشینی واشنگتن از تصمیم لغو تمامی پرواز‌های چینی به آمریکا

مقامات آمریکایی طی عقب‌نشینی آشکار از موضع قبلی خود، اعلام کردند پرواز‌های چین به آمریکا به صورت محدود ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب‌نیوز، دونالد ترامپ روز جمعه طی یک عقب‌نشینی آشکار اعلام کرد که به خطوط هوایی کشور چین اجازه خواهد داد تا تعداد محدودی پرواز‌ به مقصد ایالت‌های آمریکا را در دستور کار خود قرار دهند. این در حالی است که پیش از این منابع آمریکایی از تصمیم کاخ سفید برای لغو همه پروازهای چینی به داخل خاک آمریکا خبر داده بودند.

این تصمیم یک روز پس از آن اعلام شد که چین محدودیت‌های پروازی سایر خطوط هوایی خارجی را لغو کرد. در دوران محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، خطوط هوایی آمریکا همچون «دلتا» از ورود به داخل خاک چین منع شده بودند.

بنا بر اعلام وزارت حمل و نقل آمریکا، خطوط هوایی متعلق به چین اجازه خواهند داشت تا به صورت هفتگی دو پرواز به مقصد آمریکا داشته باشند.

پیش‌تر در روز چهارشنبه آمریکا اعلام کرد که تمام پرواز‌های خطوط هوایی چین به آمریکا تا ۱۶ ژوئیه (ده روز دیگر) ممنوع خواهد بود. برخی این تصمیم آمریکا را در راستای تنش تجاری واشنگتن و پکن ارزیابی کرده بودند. رابطه آمریکا و چین طی ماه‌های اخیر به تاریکی گراییده است. اتهام‌زنی های چندباره آمریکا به چین در رابطه با شیوع ویروس کرونا و همچنین دخالت واشنگتن در امور داخلی چین از جمله موضوعاتی است که به تنش اخیر دو کشور دامن زده است.

همچنین در حالی که پکن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ را به منظور قطع دخالت‌های خارجی در امور این منطقه به تصویب رسانده، ترامپ هشدار داده که در صورت عملی شدن این قانون تحریم‌های جدیدی را علیه چین اعمال خواهد کرد. برنامه اخراج فارغ‌التحصیلان چینی که اکنون در آمریکا حضور دارند نیز دیگر اقدام واشنگتن علیه پکن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار