پیش بینی تولید ۴۰۰ تن توت در پاوه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه از آغاز برداشت توت از توتستان‌های شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  اردشیر صفیعی  با بیان اینکه شهرستان پاوه ۲۴۷ هکتار توتستان دارد، گفت: ۲۱۵ هکتار از باغات توت این شهرستان بارور بوده و بقیه هنوز به مرحله باروری نرسیده و نهال هستند.

صفیعی با بیان اینکه بیشترین سطح از مجموع چهار هزار هکتار باغ شهرستان پاوه پس از باغات گردو، انار و انگور دیم به باغات توت اختصاص دارد، اضافه کرد: این شهرستان بیشترین باغات توت استان کرمانشاه را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه متوسط عملکرد باغات توت شهرستان پاوه را ۲.۵ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: امسال به دلیل بارش تگرگ در ماه‌های فروردین و اردیبهشت میزان تولید توت در توتستان‌های این شهرستان افت داشته و پیش بینی تولید ۴۰۰ تن توت را داریم.

او بیدانه، کمدری و شاتوت را از ارقام توت تولیدی در پاوه عنوان کرد و افزود: توت تولیدی در شهرستان پاوه به مصرف استان و خارج از استان می‌رسد.

صفیعی افزود: توت تولیدی در این شهرستان به شکل خشک و تازه خوری به مصرف می‌رسد، ضمن اینکه از شیره توت نیز محصولی به نام دوشاب تهیه می‌شود.

صفیعی اضافه کرد: توت تولیدی در شهرستان پاوه به جهت عدم استفاده از هیچ نوع سم و کودی جزو محصولات پاک به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه برداشت توت در باغات شهرستان پاوه آغاز شده، افزود: برداشت توت در باغات این شهرستان تا اواسط مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار