ثبت ملی ۴ اثر ارزشمند فرهنگی تاریخی در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ۴ اثر ارزشمند فرهنگی تاریخی در اردبیل به ثبت ملی رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل ، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در اجرای قانون حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی و فرهنگی مصوب ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی و فهرست‌های مرتبط، ۴ اثر ارزشمند اردبیل به ثبت ملی رسید.

او از ابلاغ ثبت ملی این آثار ارزشمند فرهنگی و تاریخی توسط معاون میراث فرهنگی وزارت به استاندار اردبیل خبر داد و افزود: اثر فرهنگی تاریخی مسجد جامع روستای خمس واقع در بخش مرکزی شهرستان خلخال به شماره ثبتی ۸۴ از جمله این آثار بوده که طی تشریفات قانونی در ردیف آثار ملی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: کوشک خانی (شاهی) واقع در بخش مرکزی شهرستان نمین به شماره ثبتی ۸۵، امامزاده قاسم روستای شال شهرستان خلخال به شماره ثبتی ۸۶ و محوطه تاریخی کمان آبی روستای خمس در شهرستان خلخال به شماره ثبتی ۸۷ از دیگر آثار در این زمینه بود.

فلاحی با بیان اینکه این آثار در تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه سال ۹۸ به ثبت ملی رسید، گفت: بر این اساس این آثار تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته و هرگونه دخل و تصرف، توسعه و مرمت یا بازسازی آن‌ها صرفا با تائید و نظارت این وزارت ممکن خواهد بود.

او اظهار کرد: با توجه به نقش و تاثیر ثبت ملی آثار تاریخی و فرهنگی بر حفاظت و حراست آنها، می‌توانیم در این زمینه شاهد اقدامات مطلوب و مناسب باشیم و با معرفی این آثار زمینه برای شناساندن تمدن و تاریخ منطقه و جذب گردشگران را به استان فراهم آوریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.