کردستان دارای رتبه برتر تولید توت فرنگی در کشور

کردستان با تولید بیش از ۵۰ هزار تن توت‌فرنگی در سال، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،احمدی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:۸۰ درصد از توت‌فرنگی کشور در کردستان تولید می‌شود و در تمام کشور توت فرنگی را با نام کردستان می‌شناسند.

او افزود:پیش بینی می‌شود امسال ۵۰ هزار تن توت فرنگی از ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی استان کردستان برداشت شود.

احمدی بیان کرد: عمده توت‌فرنگی کردستان مربوط به شهرستان سنندج با ۶۳ درصد سطح زیرکشت و ۵۵ درصد از کل تولید استان است و شهرستان‌های کامیاران، مریوان و سروآباد هم به ترتیب در جایگاه‌های بعدی تولید این محصول قرار دارند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:درحال حاضر ۱۳ هزار خانوار با ۱۷ هزار نفر بهره‌بردار در زمینه تولید طلای سرخ در این استان فعالیت می‌کنند و به صورت خانوادگی با تولید این محصول برای خود و دیگران اشتغال ایجاد می‌کنند.

او افزود:برداشت توت فرنگی در این استان هرساله به مدت ۴۵ روز از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز و معمولاً تا پایان خردادماه ادامه دارد.

گفتنی است، توت فرنگی کردستان از جمله محصولات باغی بدون سم و کود است، که از طعم و مزه بسیار مطلوبی برخوردار است و هرساله این استان از لحاظ تولید و سطح زیر کشت رتبه‌ی اول کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

کشت توت فرنگی در استان کردستان سابقه ای بيش از 150سال دارد و آب و هوا، شرايط اقليمی، بارش های مناسب و کشاورزان سخت کوش همه دست به دست هم داده تا اين استان به قطب تولید توت فرنگی کشور تبديل شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.