۱۲ رشته جدید به دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان افزوده شد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: امسال ۱۲ رشته جدید به دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان افزوده شد و رشته‌های علمی و مهارتی این دانشگاه به ۹۴ رشته رسیده است.

رسول شمشادی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان امروز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،گفت: ثبت نام داوطلبان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان تنها دانشگاه مهارتی درحال انجام است و فردا، آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان مقطع کاردانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

او با بیان اینکه امسال ۱۲ رشته جدید علمی و مهارتی به رشته‌های این دانشگاه افزوده شده است، افزود: متقاضیان مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز می‌توانند از ۲۵ تا ۳۱ خرداد با مراجعه به سایت سنجش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه ۶۰ درصد ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان برای دوره‌های روزانه و رایگان پیش بینی شده است، گفت: ۴۰ درصد پذیرفته شدگان برای نوبت دوم و همراه با شهریه دولتی پذیرفته می‌شوند.

شمشادی، با بیان امسال برای نخستین بار رشته صنایع پوشاک به صورت کارشناسی پیوسته ثبت نام می‌شود، افزود: تربیت بدنی، نصب و تعمیر آسانسور، هتل داری، خدمات پس از فروش خودرو، تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی آزمایشگاه، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی، مهندسی تکنولوژی کنترل و گرایش ساخت و تولید، علمی و تکنولوژی و طراحی دوخت، علمی و کاربردی حسابداری گرایش مالی، صنایع پوشاک و علمی کاربردی حسابداری ۱۲ رشته جدیدی است که امسال در مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه افزوده شده است.

او  گفت: برق، الکترونیک، الکتروتکنیک، عمران، معماری، کامپوتر، مکانیک، صنایع شیمیایی و گرافیک از جمله رشته‌های مهارتی و علمی این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان افزود: تمامی دانش آموزان نظری، فنی و حرفه‌ای وکاردانش در مقطع کاردانی بدون در نظر گرفتن نوع مدرک در مقطع کارشناسی مطابق با دفترچه که از طریق سایت سنجش اعلام شده، ثبت نام کنند.

رسول شمشادی، با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان در حال حاضر ۶ دانشکده پسرانه و یک دانشکده دخترانه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۹ هزار دانشجوی دختر و پسر در مقاطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.