چند واحد صنفی غیرضروری در خوزستان پلمب شدند؟

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از پلمب بیش از ۸ هزار واحد غیرضروری در استان بدلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: از اوایل اسفندماه پارسال تاکنون با آغاز شیوع ویروس کرونا در استان و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف، بازرسی از این واحد‌ها بیشتر شده است.

او با بیان اینکه در این مدت از ۵۷ هزار و ۷۴۳ واحد صنفی در خوزستان بازرسی شده است که از این تعداد ۲۸ هزار و ۷۰۱ واحد اخطار گرفتن، افزود: ۸ هزار و ۲۴۳ واحد غیرضروری نیز پلمب شدند.

نظری با اشاره به بازرسی‌های عادی این سازمان از واحد‌های صنفی با اشاره به اینکه از اردیبهشت ماه تاکنون ۱۵ هزار و ۶۴۹ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفتند و برای ۸۰۳ واحد پرونده تخلف تشکیل شده است، اظهار داشت: ارزش ریالی این تعداد پرونده ۱۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال است و این گشت‌های بازرسی با همکاری اداره تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان صمت استان خوزستان ادامه داد: طی یک ماه اخیر ۳ واحد صنفی در میدان میوه و تره بار غدیر اهواز به دلیل تکرار تخلف گرانفروشی پلمب شدند.

تشکیل ۴ پرونده تخلف در بخش قاچاق کالا

این مقام مسئول با اشاره به تعداد بازرسی در بحث قاچاق در سطح استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون در قالب گشت‌های مشترک سازمان صمت استان، اداره تعزیرات و نیروی انتظامی ۱۵۳ واحد صنفی در استان در بحث قاچاق کالا مورد بازرسی قرار گرفتند که ۴ پرونده تخلف در بخش قاچاق در این مدت تشکیل شده است.

او با بیان اینکه ارزش ریالی این تعداد پرونده ۴ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال است که بیشترین قاچاق در خصوص سیگار و نهاده‌های دامی بوده است، اظهار داشت: در این گشت نیز در همین مدت ۶۶۵ مورد بازرسی انجام گرفت که ۱۳ پرونده در خصوص قاچاق کالا تشکیل شد.

به گفته ایرج نظری، ارزش ریالی این تعداد پرونده ۴ میلیارد و ۵۳۲ هزار و ۶۹۰ ریال بود که بیشترین میزان قاچاق بیشتر در کالا‌هایی همچون لوازم آرایشی، سیگار و مواد خوراکی بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.