نگرانی مردم مسجدسلیمان از روئیت دراکولا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا به بررسی مشاهده حشره دراکولا که با عث نگرانی مردم این شهرستان شد پرداخت.

وحید کاظمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طی گزارش بهورز روستای اسلام آباد مبنی بر شیوع گزش یک نوع حشره و وجود ضایعات پوستی و ایجاد خارش در محل ضایعه، بلافاصله تیم بهداشتی متشکل از پزشک، کارشناس حشره شناسی و بهورز به محل اعزام و به بررسی جمعیت تحت پوشش پرداختند، در این بررسی مشخص شد که عامل ایجاد ضایعه حشره‌ای بنام دراکولا است.

او افزود:‌ی این نوع حشره که نام دیگر آن پدروس است که ایجاد گزش نمی کند بلکه پس از له شدن از سوی فرد ماده سمی بنام پدرین که در همولنف (خون حشرات) دراکولا وجود دارد با پوست تماس پیدا کرده و باعث ایجاد تاول می‌شود.

کاظمی بیان داشت: تاول‌هایی در یک زمینه برروی پوست از مشخصات بارز سوسک دراکولاست که به آن اصطلاحا" درماتیت خطی گفته می‌شود.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا  تصریح کرد: علائم ایجاد شده بر روی پوست بسته به میزان پدرین ریخته شده و میزان حساسیت پوست افراد دارد و این حشره بیشتر در شمال و جنوب (مناطق گرم و مرطوب) دیده می‌شود و شب‌ها اطراف چراغ‌ها و در روز در مناطق مرطوب هستند.

این مقام مسئول گفت: جای هیچگونه نگرانی جهت شهروندان  وجود ندارد و در صورت مشاهده این موارد به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.