عدم صدور مجوز ماهیگیری در رودخانه‌های کرج و طالقان/پیگیری قضایی برای صید غیرمجاز ماهی

رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست البرز گفت: مجوز ماهیگیری در رودخانه‌های کرج و طالقان هنوز صادر نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حشمت الله کشیری، رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست البرز با اشاره به این که در سال جاری مجوز شکار و صید ماهی در رودخانه‌های کرج و طالقان و سد این دو رودخانه، نشده است، گفت: در حال حاضر انجام هرگونه صید تخلف محسوب شده و افراد متخلف بر اساس قانون جریمه می‌شوند.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست البرز افزود: در سال جاری موارد متعدد انجام صید غیرمجاز ماهی در رودخانه کرج و منطقه حفاظت شده طالقان گزارش شده است، گفت: برای تعدادی از متخلفان پرونده قضایی تشکیل شده است.

کشیری گفت: افرادی نیز که برای ماهی گیری اقدام کرده، اما صیدی انجام نداده اند، آلات صید آن‌ها از جمله قلاب‌های ماهیگیری و تور‌های نامرئی توسط محیط بانان و عوامل اجرایی ضبط شده است.

او با این توضیح که در خردادماه هر سال زمان قانونی صید مجاز ماهی در رودخانه‌های کرج و طالقان اعلام می‌شود، افزود: با توجه به شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجوز صید ماهی اخذ نشده است و در روز‌های آتی در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت از محیط زیست البرز با اشاره به این که در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون چهار پرونده در خصوص صید غیرمجاز ماهی در استان البرز به دادگاه ارسال شده است، گفت: تعداد موارد پیشگیری از صید بیش از ۳۰۰ مورد و ضبط آلات صید نیز حدود ۱۰۰ مورد است، عمده موارد تخلف در صید غیرمجاز ماهیان نیز در منطقه حفاظت شده طالقان بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام /ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.