پیک دوم کرونا در کرمانشاه آغاز شد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پیک دوم کرونا در کرمانشاه آغاز شده، گفت : اگر رعایت نکنیم خسارت پیک دوم از پیک اول برای ما بیشتر خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : اگرچه امیدواریم پیک دوم بیماری در کشور شروع نشده باشد که البته علائم و شواهد خلاف این امر را نشان می‌دهد، اما در استان کرمانشاه قطعا با پیک دوم بیماری مواجهیم.

او گفت : در پیک اول بیماری تعداد افراد بستری در استان به ۱۹۴ نفر رسید، اما اکنون در پیک دوم با ۲۵۶ نفر بستری مواجهیم که بسیار خطرناک است.

استاندار کرمانشاه گفت: اگر مردم در زمینه مدیریت پیک بیماری کرونا خوب همکاری و عمل نکنند، این احتمال وجود دارد که خسارت پیک دوم از پیک اول بدتر باشد.

بازوند تنها راه مقابله با کرونا را همکاری و همراهی خود مردم دانست و ادامه داد: کرونا یک بیماری غیرقابل پیش‌بینی و ناشناخته است و بسیاری از گمانه زنی‌هایی که درباره آن می‌شد از جمله تضعیف آن در فصل گرما و یا کاهش اثرات آن، درست از آب درنیامد.

او احتمال ماندن این بیماری طی یک یا دو سال آینده را بعید ندانست و گفت: حتی شاید مجبور باشیم مانند آنچه درباره آنفلوآنزا داریم، با کرونا هم زندگی کنیم. پس باید سبک زندگی خود را با این بیماری بگونه‌ای سازگار کنیم که کمترین خسارت را ببینیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به در نظر گفتن برخی محدودیت‌ها به دلیل شیوع پیک دوم از جمله ممنوعیت فعالیت تالار‌ها و بسته شدن بازارچه مرزی جوانرود، افزود: اگرچه این محدودیت‌های برای بسیاری از مردم خوشایند نیست و اقتصاد و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما راه دیگری جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.

بازوند گفت: اگر اقدمات پیشگیرانه انجام نشود، پیامد‌های اقتصادی شیوع کرونا حتی می‌تواند بر برنامه‌های توسعه‌ای استان نیز اثر سوء بگذارد.

او همکاری مدیران دستگاه‌ها را نیز برای مقابله با کرونا ضروری خواند و ادامه داد: همه مسئولین در زمینه اطلاع رسانی به مردم مسئولند.

استاندار کرمانشاه به مدیران دستگاه‌ها اجازه داد کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای یا کهنسال خود را با شیوه دورکاری به فعالیت بگیرند و افزود: ورود ارباب رجوع به دستگاه‌ها نیز با الزام داشتن ماسک انجام می‌شود، البته این بدان معنا نیست که اگر ارباب رجوعی ماسک نداشت کار او انجام نشود.

بازوند از تمام فعالین عرصه مقابله با کرونا خصوصا نیرو‌های علوم پزشکی قدردانی کرد و گفت: از تمام کسانی نیز که در قالب پویش همدلی فرمایش مقام معظم رهبری را تحقق بخشیدند و نتیجه آن کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی به خسارت دیدگان اقتصادی ناشی از کرونا در استان بود، قدردانی می‌کنیم.

جهش تولید ابزار می‌خواهد

او به سال جهش تولید اشاره کرد و با بیان اینکه جهش تولید نیازمند ابزار و ملزوماتی است، گفت: یکی از مهمترین این ابزار‌ها تسهیل‌گری از سوی مدیران دستگاه‌ها است.

استاندار کرمانشاه خواستار کاهش زمان روند صدور مجوز‌ها در دستگاه‌ها در سال مزین به نام جهش تولید شد و افزود: اگر بخواهیم بروکراسی اداری را به صورت مطلق اجر کنیم، جهش تولید محقق نمی‌شود.

او از تهیه سند راه جهش تولید استان و مشخص کردن پروژه‌های مربوط به آن هم خبر داد و گفت: امسال به همکاری جدی سیستم بانکی نیاز داریم.

بازوند با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید و همچنین جبران خسارت اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان نیاز داریم، افزود: برای این منظور بخش خصوصی هم باید پای کار بیاید.

استاندار کرمانشاه تنها راه جبران خسارت اقتصادی کرونا را تحقق سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی دانست و گفت: استان کرمانشاه در شرایطی متحمل این خسارت شد که از گذشته نیز درگیر بیماری بیکاری بود و اگرچه نرخ بیکاری استان از ۲۵ درصد در سال‌های گذشته اکنون به حدود ۱۵ درصد رسیده، اما همچنان با انباشت بیکاران در استان مواجهیم.

فاز اول سامانه گرمسیری امسال تعیین تکلیف می‌شود

او اشاره‌ای هم به اجرای پروژه سامانه گرمسیری در استان داشت و گفت: تا پایان امسال تکلیف فاز اول این پروژه در کرمانشاه مشخص خواهد شد.

 استاندار کرمانشاه،گفت: قرار است در این مرحله ۲۲ تا ۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی شود که تا کنون حدود هشت هزار هکتار آن آماده است.

بازوند اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سامانه گرمسیری تا استان ایلام را سه هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: امسال برای این پروژه ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون ۳۱۰ میلیارد تومان آن ابلاغ و هزینه شده است.

او اشاره‌ای هم به کشت برنج در استان داشت و گفت: اگر کشت برنج در بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت کشاورزان اثرگذار باشد، نباید در این زمینه خیلی سخت‌گیری کنیم.

استاندار کرمانشاه از کشت برنج در استان‌های دیگر از جمله خوزستان در مساحت ۱۴۵ هزار هکتار یاد کرد و گفت: در کرمانشاه نیز فرمانداران باید شرایط را برای کشاورزان آسان کنند.

بازوند از مانده اعتبارات دستگاه‌ها هم یاد کرد و افزود: اگر دستگاهی اعتبارات خود را جذب نکند آن اعتبارات را بین دستگاه‌های دیگر جابجا می‌کنیم و به هیچ عنوان نمی‌گذاریم اعتبارات برگشت بخورد.

او درباره پرداخت پاداش پایان خدمت پرسنل دستگاه‌ها با اشاره به محدودیت اعتباری که کشور با آن مواجه است، گفت: دستگاه‌ها باید این اعتبار را از محل فروش امول منقول و غیرمنقول خود تامین کنند.

استاندار کرمانشاه از در نظر گرفتن ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت اقتصادی ناشی از کرونا برای کرمانشاه هم خبر داد که باید ظرف دو ماه جذب شود و گفت: خوشبختانه شرایط پرداخت این تسهیلات چندان دشوار نیست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار