۴۶۱ واحد مسکن مهر کردستان مشکل حقوقی دارد

تاکنون ۹۵ درصد از واحد‌های مسکن مهر سهمیه کردستان به متقاضیان تحویل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمدصدیق ثابتی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: سهم استان کردستان از طرح مسکن مهر ۳۸ هزار و ۱۸۰ واحد بود که تاکنون ۳۶ هزار و ۲۶۲ واحد آن تحویل متقاضیان شده است.

او تصریح کرد: اتمام طرح مسکن مهر در استان یکی از اولویت‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی است و از تمام ظرفیت‌ها در راستای تحقق این مهم استفاده می‌کند.

ثابتی با بیان اینکه یک هزار و ۶۷۰ واحد از مجموع سهم مسکن مهر استان تا این لحظه باقی‌مانده است، گفت: واحد‌های باقی‌مانده به طور میانگین از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار بوده که ۴۶۱ واحد از این تعداد دارای مشکل حقوقی هستند و پرونده آن‌ها در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

او اظهار کرد: بقیه واحد‌ها از پیشرفت مناسب برخوردار هستند و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به متقاضیان تحویل داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه محوطه‌سازی پروژه‌های مسکن مهر در حد الزامات و نیاز‌های اساسی مانند خاکبرداری، شن ریزی و جدول‌گذاری و آسفالت و پیاده‌رو اجرا و در اختیار مالکین و بهره‌برداران قرار گرفته است، اذعان داشت: خدمات زیربنایی همچون شبکه‌های آب و فاضلاب و برق و گاز در سایت‌های مسکن مهر انجام گرفته است.

به گفته ثابتی، فضا‌های عمومی برای ایجاد خدمات روبنایی شامل فضا‌های ورزشی، درمانی، فضای سبز و ... نیز باید توسط دستگاه‌های متولی انجام گیرد.

او در ادامه با بیان اینکه حفاظت ازبافت تاریخی شهری از اولویت‌های راه و شهرسازی استان است، اذعان کرد: مرمت خانه تاریخی عمارت رشیدی و ساماندهی محله آغه‌زمان، ساماندهی بافت تاریخی شهر بیجار و احداث پیاده راه خیابان فردوسی سنندج از پروژه‌های است که در قالب طرح بازآفرینی شهری سنندج در حال انجام است.

به گفته او، عمارت رشیدی سنندج با ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و طرح پیاده‌راه تاریخی و فرهنگی محله آغه‌زمان سنندج به عنوان نخستین طرح بازآفرینی شهری در محله‌های تاریخی استان کردستان به طول ۳۵۰ متر در دو مرحله در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: ۱۴ میلیارد ریال اعتبار در مرحله نخست برای اجرای این طرح اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.