بهره‌مندی از تشکل‌های عشایری در اطفاء حریق مراتع

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی بر بهره‌مندی هرچه بیشتر از تشکل‌های مردمی عشایری برای اطفاء حریق مراتع استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محسن محمدی سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: در استان ٢٧۶ تیم آموزش شده برای اطفاء حریق فعالیت می‌کنند که بخشی از این گروه‌ها متشکل از تشکل‌های مردمی هستند.

محمدی عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای کمک در مواقع بحرانی به ویژه آتش سوزی مراتع می‌توانند نقش اساسی داشته باشند و همچنین مدیران باید نسبت به بیمه اموال منقول و غیرمنقول ادارات و سازمان‌های خود اهتمام ویژه داشته با‌شند.

او با تاکید بر هماهنگی بین حوزه‌های استحفاظی آتش‌نشانی شهرداری‌ها و دهیاری ها افزود: برای اطفاء حریق مراتع و جنگل‌ها باید نزدیک‌ترین نیرو‌ها وارد عملیات شوند و تنها به فعالیت در حوزه استحفاظی خود اکتفا نکنند.

محمدی گفت: برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر رودخانه ها، مسیل‌ها و گسل‌ها نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگسازی بیشتر هستیم چرا که این نوع ساخت و ساز‌ها ،در مواردی حوادث جبران ناپذیر و دردناکی به دنبال دارد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی  بر مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی برای تدوین سند مدیریت بحران استان تاکید کرد و افزود: برای تدوین این سند باید از ظرفیت دانشگاهی استان بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.