اعتراضات مردم آمریکا همچنان ادامه دارد/ هم‌صدایی مردم کشور‌های مختلف با معترضان به جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکا+ فیلم و عکس

شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا همچنان صحنه اعتراضات مردمی به خشونت پلیس این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت بیش از ۱۰ روز از قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی‌تبار به دست پلیس شهر مینیاپولیس، شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا همچنان صحنه اعتراضات به نژادپرستی است. 

این اعتراضات به کشورهای دیگر همچون کانادا، آرژانتین، اتریش، فرانسه و ... نیز رسیده است.

پلیس آمریکا برای سرکوب معترضان به روش‌های غیراخلاقی و غیرانسانی مختلفی همچون زیر گرفتن افراد با ماشین و تیراندازی مستقیم روی آورده است.

پلیس شهر مینیاپولیس جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند «نفس بکشد» و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

اعتراضات مردم آمریکا همچنان ادامه دارد/ هم‌صدایی مردم کشور‌های مختلف با معترضان به جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکا+ فیلم

اعتراضات مردم آمریکا همچنان ادامه دارد/ هم‌صدایی مردم کشور‌های مختلف با معترضان به جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکا+ فیلم

اعتراضات مردم آمریکا همچنان ادامه دارد/ هم‌صدایی مردم کشور‌های مختلف با معترضان به جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکا+ فیلم

آخرین اخبار اعتراضات در آمریکا را در زیر بخوانید:

۸۰ درصد آمریکایی‌ها آشوب‌های اخیر را خارج از کنترل می‌دانند

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی درباره اعتراضات اخیر در آمریکا و چگونگی مدیریت آن به دست دولت فدرال، از هر ۱۰ رای دهنده ۸ نفر معتقد اند که اعتراضات در آمریکا هنوز تحت کنترل در نیامده است.

اکثریت شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، هنوز هم نگران شیوع ویروس کرونا هستند. آن‌ها همچنین نسبت به توانایی ترامپ در کنترل اعتراضات و اتحاد مجدد کشور ابراز بدبینی کرده‌اند.

این‌ یافته‌های مهم، بر اساس نظرسنجی جدیدی است که «وال استریت ژورنال» و «ان‌بی‌سی نیوز» به صورت مشترک در تاریخ ۲۸ ماه می تا ۲ ژوئیه و در پی درگذشت جورج فلوید در مینیاپولیس انجام داده‌ اند.

۳ سال پیش
تظاهرکنندگان نماد برده‌داری در بریستول انگلیس را سرنگون کردند + فیلم

تظاهرکنندگان معترض به تبعیض نژادی در شهر بریستول انگلیس مجسمه ادوارد کلستون، تاجر برده‌داری قرن ۱۷ را در مرکز این شهر سرنگون کردند.

تظاهرکنندگان انگلیسی در شهر بریستول در جنوب غربی این کشور مجسمه معروف تاجر برده را با طناب پایین کشیده و آن را داخل یک رودخانه انداختند. این مجسه متعلق به ادوارد کلستون از اعضای شرکت سلطنتی آفریقا بود که در قرن هفدهم حدود ۸۰ هزار مرد، زن و کودک را از آفریقا به قاره آمریکا آورد.

دیوید الوسوگا، یک مورخ انگلیسی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی تاکید کرد: «این تصور صحیح نیست که کلستون کار‌های بزرگی انجام داد، او یک تاجر برده و قاتل بود. این اقدام باید پیش‌تر صورت می‌گرفت.»

حدود ۱۰ هزار نفر در تظاهرات در شهر بریستول انگلیس و سرنگونی مجسمه ادوارد کلستون حضور داشتند.

۳ سال پیش
تظاهرات ده هزار نفری در بروکسل

شبکه تلویزیونی بی‌اف‌ام تی‌وی فرانسه گزارش داد دها هزار نفر در بروکسل، پایتخت بلژیک در اعتراض به تبعیض نژادی تظاهرات کردند.

۳ سال پیش
تظاهرات هزاران نفری در برابر سفارت آمریکا در لندن

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد صد‌ها هزار نفر از تظاهرکنندگان انگلیسی در اعتراض به نژادپرستی در ایالات متحده در برابر سفارت آمریکا در لندن تجمع کرده اند.

خبرنگار المیادین در لندن اعلام کرد: «تظاهرکنندگان خواستار عدالت اجتماعی در انگلیس و ایالات متحده هستند. معترضان همچنین خواستار تغییر در سیاست‌های اقتصادی دولت بوریس جانسون هستند.»

تظاهرات هزاران نفری مقابل سفارت آمریکا در لندن 01

تظاهرات هزاران نفری مقابل سفارت آمریکا در لندن 02

تظاهرات هزاران نفری مقابل سفارت آمریکا در لندن 03

۳ سال پیش

کالین پاول، از چهره‌های شاخص جمهوری‌خواه و وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری جورج بوش با اعلام حمایت از نامزدی جو بایدن در انتخابات آمریکا، گفت: «اعتراضات گسترده اخیر در پی قتل یک مرد سیاه‌پوست در مینیاپولیس و رویکرد قلدرمآبانه ترامپ به ناآرامی‌ها، علت مخالفت فزاینده با ریاست‌جمهوری اوست.»

پاول اعلام کرد که اعتراضات کنونی در آمریکا از نظر او بی‌سابقه است و نشان می‌دهد که وضعیت کنونی دیگر برای مردم آمریکا غیرقابل تحمل است.

۳ سال پیش
حضور شهردار واشنگتن در جمع معترضان

شهردار واشنگتن دی سی در میان معترضانِ عضو جنبش ضد بی عدالتی حضور یافت.

موریل باوزر، شهردار واشنگتن در جمع معترضان گفت:« وقتی که من می‌گویم حضور ارتش آمریکا در خاک این کشور آن هم به منظور تهدید کردن آمریکایی‌ها کاری اشتباه است , این حرف را از جانب مردم می زنم. این کار اشتباه است».

۳ سال پیش
گسترش دامنه اعتراضات آمریکا به دیگر نقاط جهان

سی ان ان در گزارشی اعلام کرد: روشن است که اعتراضات ضدنژادپرستی به تدریج در حال شتاب گرفتن در سطح جهانی است و دامنه آن در سراسر جهان رو به گسترش است. معترضان فریاد «جان سیاهپوستان مهم است» سر می‌دهند و خواستار تغییر هستند.

خشم از کشته شدن جورج فلوید، شنبه در شهر‌های استرالیا از جمله سیدنی، آدلاید، بریزبن و ملبورن به موج اعتراضات در حمایت از حقوق بومیان این کشور تبدیل شد.

مردم در شمال فرانسه نیز به خشم جهانی ملحق شدند.

ژاپن، کره جنوبی، کنیا، آفریقای جنوبی، لبنان، کانادا که جاستین ترودو، نخست وزیر آن به احترام جرج فلوید زانو زد، در ۴۸ ساعت گذشته صحنه اعتراضات بودند. همه جا، مردم این امید را دارند که این حمایت مردمی در نهایت منجر به تغییر شود.

۳ سال پیش
اعلام همبستگی مردم اسپانیا با معترضان در آمریکا

هزاران اسپانیایی با برپایی تظاهرات حمایت خود را از جنبش ضد بی عدالتی در آمریکا اعلام کردند.

معترضان اسپانیایی کاغذ نوشته هایی با مضامین حمایت از مردم آمریکا و جنبش آنها علیه خشونت های نژادی, در دست داشتند.

۳ سال پیش
ترامپ؛ ویروسی در کاخ سفید

شبکه الجزیره گزارش داد: معترضان در واشنگتن، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را ویروسی در کاخ سفید توصیف می کنند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: اعتراضات گسترده مردمی، پایتخت آمریکا را فرا گرفت. تظاهرات گسترده به دعوت سازمان های مدنی و سیاسی در خیابان های واشنگتن تا اطراف کاخ سفید برگزار شد. تدابیر شدید امنیتی در اطراف کاخ سفید اتخاذ شده بود و نیروهای گارد ملی هم بدون در دست گرفتن سلاح، در این منطقه حضور داشتند.

یکی از معترضان به الجزیره گفت: ”ویروسی در کاخ سفید است که برای نجات یافتن از آن باید واکسنی داشته باشیم. این واکسن هم با رای مردم به دست می آید. همه باید پای صندوق های رای بیایند تا این ویروس را از کاخ سفید بیرون کنند.“

۳ سال پیش
موسیقی‌دانان آمریکایی نیز به معترضان ملحق شدند

همزمان با راهپیمایی ده‌ها هزار نفر در سراسر آمریکا در حمایت از سیاه‌پوستان، موسیقی‌دانان نیز به معترضان پیوستند.

۳ سال پیش
قدردانی ترامپ از پلیس بخاطر سرکوب معترضان

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار دو پیام توئیتری به تحولات اخیر این کشور و انتقاد مجدد از رسانه‌ها پرداخت.

وی در پیامی نوشت: «سی ان ان» و «ام اس دی ان سی» در حال انجام هر کار ممکنی هستند تا جمعیت را شعله‌ور کنند. خوشبختانه مخاطبان بسیار اندکی دارند.

ترامپ در توئیت دیگری مدعی شد: جمعیتی بسیار کمتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد در (واشنگتن) دی سی (گرد آمدند). گارد ملی، سرویس مخفی، و پلیس (واشنگتن) دی سی خارق العاده عمل کرده‌اند. متشکرم.

۳ سال پیش
پورتلند در اورگان به منطقه جنگی تبدیل شده است

رسانه‌های مختلف گزارش دادند پورتلند در اورگان شبیه منطقه جنگی شده است؛ پلیس کورکورانه تیراندازی و گاز اشک آور شلیک می‌کند.

۳ سال پیش
فریادهای شرم باد! شرم باد! معترضان علیه شهردار مینیاپولیس

«جاکوب فرِی» شهردار مینیاپولیس در میان معترضان به نژادپرستی در آمریکا هو شد.

معترضان با شعار «برو خانه جاکوب، برو خانه، شرم باد. شرم باد» با شهردار این شهر که محل کشته شدن جورج فلوید سیاه پوست به دست پلیس سفیدپوست بود، برخورد کردند و وی مجبور به ترک محل شد.

۳ سال پیش
جهانیان یکصدا علیه نژادپرستی در آمریکا

از انگلیس و فرانسه و تونس تا استرالیا، تظاهرکنندگان توصیه‌های مقامات مبنی بر ماندن در خانه به علت بحران کرونا را زیر پا گذاشتند و به جنبش اعتراضی بی‌سابقه در آمریکا پیوستند.

۳ سال پیش
ترسیم عبارت «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» بر خیابان منتهی به کاخ سفید

ترسیم عبارت «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» بر خیابان منتهی به کاخ سفید که با رنگ زرد بر روی زمین نقش بسته است، چنان بزرگ است که از فضا هم قابل رویت است.

تصاویر ماهواره‌ای شرکت پلنت لبز (Planet Labs) شرکت آمریکایی که از زمین تصویربرداری می‌کند، این عبارت را واضح نشان می‌دهد.

اعتراضات مردم آمریکا همچنان ادامه دارد/ هم‌صدایی مردم کشور‌های مختلف با معترضان به جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکا+ فیلم و عکس

۳ سال پیش
نقاشی‌های دیواری در اعتراض به قتل جورج فلوید

اعتراضات مردم آمریکا همچنان ادامه دارد/ هم‌صدایی مردم کشور‌های مختلف با معترضان به جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکا+ فیلم و عکس

۳ سال پیش
کادر درمانی آمریکا هم در اعتراضات ضد نژادپرستی مشارکت کردند

پرستاران، پزشکان و سایر کارکنان بخش بهداشت و درمان آمریکا که با فاجعه مرگبار «کرونا» مواجه هستند، در روز‌های گذشته مشارکت فعالی در اعتراضات ضد نژادپرستی داشته اند.

کادر درمانی آمریکا همچنین در اعتراض به خشونت پلیس و ادای احترام به جرج فلوید نُه دقیقه سکوت کردند.

اعتراضات مردم آمریکا همچنان ادامه دارد/ هم‌صدایی مردم کشور‌های مختلف با معترضان به جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکا+ فیلم و عکس

۳ سال پیش
آزادی بدون وثیقه دو افسر پلیس خشن آمریکایی

تظاهرات سه روز پیش مردم شهر بوفالو در ایالت نیویورک آمریکا در اعتراض به قتل جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی، با بروز رویدادی خاص همراه شد. در این تظاهرات که روز پنجشنبه برگزار شد، دو افسر پلیس یک پیرمرد ۷۵ ساله را که در تظاهرات شرکت داشت هُل دادند و او را به زمین انداختند.

پس از گذشت دو روز، دیروز این افسران به دادگاه احضار شدند. این دو افسر پلیس به ضرب و جرح از نوع درجه دو متهم شده اند. اما آن‌ها در دادگاه اعلام کردند بیگناه هستند. این دو افسر پلیس که از خدمت معلق شده بودند، بدون وثیقه آزاد شدند.

۳ سال پیش
تظاهرات ۱۰۰هزار نفری در شهر فیلادلفیای آمریکا علیه نژادپرستی و جنایت اخیر پلیس این کشور
۳ سال پیش
فیلمی از زد و خورد پلیس با معترضان به نژادپرستی در لندن
۳ سال پیش
۷۴ درصد آمریکایی‌ها معتقدند نژادپرستی مشکلی بزرگ در این کشور است

بر اساس نتایج نظرسنجی شبکه ‌ای‌بی‌سی نیوز، ۷۴ درصد آمریکایی‌ها معتقدند نژادپرستی و تبعیض در ارتباط با حقوق سیاه‌پوستان، مسئله‌ای فراگیر در آمریکاست.

۳ سال پیش
هم‌صدایی مردم کشور‌های مختلف با معترضان به جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکا

در کشور‌هایی مانند استرالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک و ...، شهروندان با حضور خود در راهپیمایی‌ها، اعتراض خود را به قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی و نژادپرستی پلیس این کشور نشان دادند.

این اعتراض‌ها در حالی صورت گرفته که برخی مقامات این کشور‌ها سعی در جلوگیری از تجمعات اعتراضی داشتند. به طور مثال در استرالیا اسکات موریسون، نخست‌وزیر این کشور، تلاش داشت تا با هشدار درباره شیوع ویروس کرونا از تجمع و اعتراض شهروندان جلوگیری کند.

وزیر بهداشت انگلیس نیز با ذکر خطر شیوع ویروس کرونا سعی در منصرف کردن شهروندان داشت، اما علی‌رغم این تذکرات، بارش باران، هوای سرد و حضور پلیس، تظاهراتی در لندن، منچستر و بیرمنگام برگزار شد.

۳ سال پیش
مسدود کردن پل «گلدن گیت» در کالیفرنیا از سوی معترضان

با ادامه تظاهرات سراسری در ایالات متحده در اعتراض به قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست این کشور، تظاهرکنندگان پل «گلدن گیت» در شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا را مسدود کردند.

حاضران در این تظاهرات که شمار آن‌ها به هزاران نفر می‌رسید با مسدود کردن این پل موجب کندی و توقف حرکت خودرو‌ها در آن شدند.

اعتراضات مردم آمریکا همچنان ادامه دارد/

۳ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
ایالات متحده آمریکا باید راه شوروی سابق را در پیش گرفته و تجزیه شود. ایالتهای آمریکا باید اعلام استقلال کرده و خودمختار شوند.
مردم رنج کشیده آمریکا نترسید و به اعتراضها و تظاهرات ادامه دهید تا به عزت نفس انسانی واقعی دستیابید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
وضعیت کشورمن ایران بمراتب ازآمریکاه وخیم تراست خوشحال نباشید......
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۲۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
جنیان وحشی شیاطین شر و نکبتهای ملعونین کافر همان زامبیهای نژادپرستان فراعنه برده داران فاسد و فاسقین جنایتکاران دروغگویان دزدان و غارتگران قماربازان شکنجه گران باجگیران کلاهبرداران کودک کشان مظلوم کشان ظالمین ستمگران توطئه گران و فتنه گران پست فرومایه های بی عدالتهای بی حقوق بشر امروزی در کشور پهناور آمریکا مانند ترامپ و دارودستش و همپیمانانش در سر تا سر جهان هستند که باید نابود شوند و نابود هم می شوند توسط خردمندان آزاده اندیشان عادل عدالت خواه مومنین مستضعفین ستم کشیدگان سر تا سر جهان که این وعده خداوند جل جلاله است که مومنین مستضعفین وارثان و حاکمان کره زمین خواهند بود و شماره معکوس نابودیشان شروع شده . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
چه کامنت عجیبی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
جنیان شیاطین شر و نکبتهای ملعونین کافر همان زامبیهای نژادپرستان فراعنه برده داران فاسد و فاسقین جنایتکاران دروغگویان قماربازان شکنجه گران باجگیران کلاهبرداران کودک کشان مظلوم کشان ظالمین ستمگران توطئه گران و فتنه گران پست فرومایه های امروزی در کشور پهناور آمریکا مانند ترامپ و دارودستش و همپیمانانش در سر تا سر جهان هستند که باید نابود شوند و نابود هم می شوند توسط خردمندان آزاده اندیشان عادل عدالت خواه مومنین مستضعفین سر تا سر جهان که این وعده خداوند جل جلاله است که مومنین مستضعفین وارثان و حاکمان کره زمین خواهند بود و شماره معکوس نابودیشان شروع شده . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
صید از آب گل آلود.................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
مرگ بر محتکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
پس به نظرتون 300 شبکه ماهواره ای تو اعتراضات ابان ماه جان من از اب گل الود ماهی نمی گرفتند دقیقا چیکار میکردند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۹:۲۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
این همه مردم دنیا با جرج فلوید همراه شدن نمیدونم چرا هیچ کس سراغیاز اسیه پناهی نمیگیره
ادم اینقدر بد شانس ندیده بودم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۴۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
شک ندارم اینقدر که وانمود می کنی که برای مرحوم آسیه پناهی میسوزی اگه کل دنیا قتل وعام بشن ککت نمی گزه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
اگر امریکا مثل شوروی تقسیم شود دلار 70 ریال میشود پراید 50 هزارتومان میشود اگر چنین است ذوق کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
وقتی ادم نمی خواد واقعیت ها رو ببینه واقعیت های جنایت های امریکا و خودش رو میزنه به کوچه علی چپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
چرا اغتشاش ایران را با تظاهرات آمریکا مقایسه میکنن ، اونا مجوز داشتن سلاح را دارند ولی یک گلوله هم به طرف پلیس شلیک نکردند، ولی تو اغتشاشگر وحشی بانکها اتوبوسها تمام زیر ساختها را آتش زدی تو به سرویس بچه مدرسه ایها هم رحم نکردی. تو لاستیکهای از پیش تعیین شده تمام خیابانها را آتش کشیدی و بستی تو اغتشاشگر از بالای پل هوایی روی ماشین ها سنگ و آجر ریختی تو باید جوابگو باشی تمام ترس لرزی که به جان زنان و بچه های بیگناه انداختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
عاقل را اشاره ای بس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
امروز طلا گرمی چند میخاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۴۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
خوبی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
از پراید چه خبر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
دلال طلایی ؟
آخرین اخبار