تعیین محل بنیاد البرزشناسی در پیچ و خم اداری/ استاندارانی که رفتند و ساختمانی که نیمه کاره ماند

تعیین تکلیف محل احداث بنیاد البرزشناسی به عنوان نماد شاخص پژوهشی البرز بیش از شش سال و بیشتر از عمر مدیریت دو استاندار به طول انجامیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، به جرأت می‌توان بنیاد البرزشناسی را شاخص‌ترین مرکز تحقیقی و پژوهشی در زمینه مطالعات تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و... استان البرز دانست، بنیادی که اعضای آن تمام تلاش خود را برای استان شدن البرز به کار گرفتند و عقاب پرطلایی، درخت اورس و محوطه ازبکی با تلاش این بنیاد به ترتیب به عنوان نماد جانوری، گیاهی و المان البرز به کشور و جهان معرفی شدند تا این استان در زمزه معدود استان‌های دارای نماد کشور قرار بگیرد.

اما این بنیاد باوجود اهمیت بالا و بی منازع خود فاقد مکانی معین و سامان یافته است.

از بدو تأسیس بنیاد البرزشناسی جانمایی آن با پیگیری‌های رئیس این بنیاد در دستور کار سید طاهر طهایی، استاندار اسبق البرز قرار گرفت و ساختمان نیمه‌کاره‌ای در محل پارک استاد شهریار به عنوان محل این بنیاد در نظر گرفته شد اما پیچ و خم اداری این سازه از عمر مدیریت وی بیشتر بود و پیگیری مسئله مذکور به دوره نجفی، استاندار بعدی البرز موکول شد.

با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی، نجفی ساختمان نیمه کاره بنیاد را رها کرد تا نوبت به عزیزالله شهبازی، استاندار حال حاضر البرز برسد و این گونه بود که برای تعیین تکلیف این ساختمان بیش از شش سال سپری شده است.

مهراب رجبی، رئیس بنیاد البرزشناسی در تشریح علت مسیر پرپیچ و خم و تعیین تکلیف نشدن ساختمان نیمه کاره این بنیاد به خبرنگار ما گفت: شورا و شهرداری کرج با تکمیل ساختمان و واگذاری آن به بنیاد البرزشناسی مشکلی ندارند و حتی این موضوع در صحن شورا نیز مصوب شده اما مشکل اصلی آن است که بخشی از زمین در قید مالکیت راه و شهرسازی قرار دارد.

رجبی افزود: نمایندگان کرج در مجلس دهم و استاندار البرز در تلاش بودند تا تحویل دادن ساختمان مذکور به بنیاد البرزشناسی در هیئت وزیران مصوب و موانع حقوقی آن از میان برداشته شود.

او افزود: با توجه به آغاز فعالیت مجلس یازدهم و تعیین نشدن دومین نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، احتمالا تعیین تکلیف ساختمان یادشده تا پایان سال به طول انجامد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.