هاشمی درباره لزوم اهتمام شهرداری به اجرای طرح‌های اولویت دار مصوب شورا توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در سخنان خود پیش از دویست و هجدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه۱۸خرداد ماه برگزار شد،گفت: لازم است از شهرداری تهران و ارتش که با در اختیار قرار دادن بوستان ارتش به مردم که گامی بزرگ در توسعه فضای عمومی بود، تشکر کنم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به طرح‌های اولویت دار افزود: باید به موضوعات و برنامه‌های اولویت محور تاکید کنم و این زمان فرصت مناسبی است که فشار ایجاد شود تا برنامه‌های مصوب شورا در شهرداری به سرانجام برسد که باید بگویم یکی از آن‌ها درحوزه نوسازی ناوگان مترو اتوبوس است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود، زیرا دولت مصوبات خوبی در این زمینه دارد و به نظر من اگر شهرداری  روی مصوبات دولت اصرار کند به نتیجه می‌رسد.

هاشمی ادامه داد: به طور حتم با عادی شدن فعالیت ادارات و بازگشایی مدارس در مهر ماه تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی افزایش پیدا می‌کند.

هاشمی با تاکید بر این نکته که در حوزه توسعه خطوط مترو با رکود مواجه هستیم گفت: رکود در توسعه مترو شکل گرفته و باید بگویم پیش از این قرار بود کلنگ زنی در خط۸ و۱۱ مترو داشته باشیم که انجام نشده است و متاسفانه این در حالی است که ۳ دستگاه حفار تونل tbm که هر کدام‌ازآن‌ها ۲۰ میلیون یورو قیمت دارد بدون استفاده افتاده است.

او با اشاره به این نکته که باید در سال آخر شورای شهر تهران طرح‌های اولویت دار به نتیجه برسند، بیان کرد: از شهرداری میخواهم نسبت به طرح جامع پسماند و هزینه‌ای که برای آن شده است نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: اجرای یک پهنه t می‌تواند بسیاری از مشکلات به ویژه در بخش بافت فرسوده را حل کند و باید به این نکته تاکید کنم که بخش عمده مشکلات ما ناشی از بدهی‌های سنگین شهرداری است، اما شورای شهر تهران بایدبرای طرح اولویت دار که به تصویب شورا رسیده اصرار بیشتری نشان دهند و با جسارت و ریسک پذیری بیشتر از سوی شهرداری طرح‌های مصوب اولویت دار که تعداد آن هم کم است حل کند و به سرانجام برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار