سالمندترین فرد مهابادی در سن ۱۰۲ سالگی موفق به شکست بیماری کووید ۱۹ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، امیر بهزاد سخنگوی ستاد اطلاع رسانی بیماری کرونا در مهاباد اظهار کرد: مادر ۱۰۲ ساله مبتلا به بیماری کرونا در این شهرستان، پس از سپری کردن ۱۴ روز در نقاهتگاه، موفق به شکست بیماری کووید ۱۹ و با سلامت کامل ترخیص شد.

بهزاد افزود: این زن کهنسال که مدتی قبل با علایم بیماری به بیمارستان این شهرستان مراجعه کرده و نتایج آزمایش کرونای او مثبت اعلام شده بود؛ با وجود وضعیت مطلوب جسمی و به علت نداشتن شرایط لازم برای قرنطینه خانگی به محل بیمارستان موقت شهرستان مهاباد منتقل شده بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: این زن مهابادی پس از طی دوران نقاهت و کسب بهبودی و به دست آوردن سلامتی خود پس از طی نمودن ۱۴ روز از نقاهتگاه ترخیص شد.

او بیان کرد: این زن، سالمندترین بیمار مبتلا به کرونا شهرستان مهاباد بود که توانست این بیماری را شکست دهد و دوران نقاهت را با همکاری و مراقبت‌های پرستاران و کارشناسان مددکار اجتماعی و سلامت روان سپری کند.

اعضای خانواده زن سالمند با بهبودی کامل مرخص شدند

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی بیماری کرونا در مهاباد خاطرنشان کرد: سه نفر دیگر از اعضای خانواده این زن سالمند که شامل عروس و دختر ۸۰ ساله به همراه نوه ۲۵ ساله به این بیماری مبتلا شده بودند که آنان نیز پس از طی نمودن ۵ روز بستری در بیمارستان و به مدت ۱۰ روز در نقاهتگاه با بهبودی کامل مرخص شدند.

بهزاد تصریح کرد: علیرغم پرجمعیت بودن خانواده این زن سالمند به تعداد ۲۰ نفر که در یک منزل مسکونی و با هم زندگی می‌کردند تنها ۴ نفر از این افراد به بیماری کرونا مبتلا شدند که نشان می‌دهد در صورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در منزل و سطح شهر و نیز استفاده از ماسک و دستور العمل‌های بهداشتی می‌توان مانع از انتشار و افزایش بیماری کووید ۱۹ شویم.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد اذعان کرد: متاسفانه در هفته‌های اخیر با بی توجهی تعداد از مردم و مسافرین در اجرای پروتکل‌های بهداشتی، عدم استفاده از ماسک، رعایت نکردن فاصله گذاری هوشمند در ادارات، بانک‌ها، پست بانک‌ها و برگزاری مراسمات عروسی و مجالس ترحیم شاهد رشد فزاینده تعداد مبتلایان در شهرستان مهاباد هستیم.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.