نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان:

چرا در افغانستان علیرغم داشتن بیشترین تلفات غیر نظامیان آتش بس نمی شود؟!

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان گفت: بیشترین تلفات غیر نظامیان در افغانستان بوده است، ولی با این وجود آتش بس در این کشور برقرار نمی‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رولاند کوبیا، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان گفت: بیشترین تلفات غیر نظامیان در افغانستان بوده است، ولی با این وجود آتش بس در این کشور برقرار نمی‌شود.

رولاند کوبیا امروز (یکشنبه ۱۸ جوزا/ خرداد) در توئیتی به نقل از گزارش سازمان ملل متحد نوشت: نسبت به هر کشور دیگر در افغانستان غیر نظامیان بیشتری کشته یا زخمی شده‌اند، اما چطور کسی می‌تواند هنوز هم آتش‌بس را رد کند؟

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۰ هزار و ۳۹۲ غیر نظامی در افغانستان جان باخته‌اند. این رقم جایگاه نخست را برای افغانستان از لحاظ تلفات غیر نظامی به ثبت رسانده که چهار برابر تلفات را نسبت به سوریه نشان می‌دهد.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در این رابطه اظهار داشت: «غیرنظامیان زیادی بیشتر از هر کشور دیگری در جهان در افغانستان کشته یا زخمی شده‌اند. چهار برابر بیشتر از سوریه که جایگاه دوم را دارد. چگونه کسی هنوز هم می‌تواند آتش‌بس را رد کند؟».

گفتنی است که با فراخوان دبیرکل سازمان ملل متحد برای آتش‌بس بشردوستانه در جهان جهت مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا، برخی طرف‌های جنگ در جهان با آن موافقت کردند، اما در افغانستان گروه طالبان تاکنون با این امر موافقت نکرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.