توزیع آرد و نهاد دامی همزمان با کوچ عشایر

همزمان با آغاز کوچ عشایر سهمیه آرد و نهاد دامی با قیمت یارانه‌ای در بین عشایر مهاباد توزیع می‌شود.

یوسف فصاحت مدیرعامل تعاونی عشایر شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: امسال بیش از ۴۴۵ تن آرد و انواع نهاده دامی در اختیار عشایر این شهرستان قرار گرفته که از این مقدار بیش از ۶۰ تن آرد یارانه‌ای و ۳۸۵ تن انواع نهاده‌های دامی در زمان کوچ نیز حواله این کالا‌ها در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

فصاحت با اعلام اینکه عشایر مهاباد بیشتر به دامپروری و صنایع مربوط به آن اشتغال دارند، افزود: در مهاباد هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری دارای پرونده با جمعیت بیش از ۶ هزار نفر وجود دارد.

او با اشاره به انجام کوچ ییلاق و قشلاق توسط عشایر این شهرستان یادآوری کرد: عشایر بخش منگور شرقی و خلیفان در فصل تابستان به مناطق ییلاقی در کوهستان‌های گاگش و جانداران در غرب مهاباد کوچ می‌کنند و عشایر بخش مرکزی و موکریان غربی نیز به مناطق ییلاقی سهند و سلیم خان در شهرستان شاهین دژ می‌روند.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد در خصوص خدمات ارایه شده به عشایر این شهرستان اشاره و اضافه کرد: سهمیه عشایر شامل۶۰ تُن آرد، ۵۰ تُن کنسانتره، ۳۰۰ تُن جو و ۳۵ تُن سبوس است.

مدیرعامل تعاونی عشایر مهاباد در سال ۱۳۹۸ نیز گفت: سال گذشته نیز در مجموع ۵۰۰ تُن کنسانتره، ۲۶۴ تُن آرد، ۱۵۰ تُن جو و ۱۲۰ تُن سبوس با قیمت یارانه‌ای در بین آن‌ها توزیع شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.