مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی:

تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی کمبود معلم را جبران کنیم

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در ساوه گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی کمبود معلم را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  شهریار فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه با اشاره به کمبود نیروی انسانی و معلم گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که هیچ کلاس درسی در آغاز سال تحصیلی جدید بدون معلم نباشد.

تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی کمبود معلم را جبران کنیم

فولادوند افزود: با بکارگیری از ظرفیت ردیف‌های استخدامی، دانشگاه فرهنگیان و ... باید تلاش شود تا کمبود نیروی انسانی و معلم متناسب با نیاز شهرستان ساوه برطرف شود.

او شورای تامین، شورای برنامه‌ریزی و شورای آموزش و پرورش را سه شورای مهم در هر استان و شهرستان دانس و اضافه کرد: عارضه‌یابی و اتخاذ راهکار مناسب برای برون رفت از مشکلات نظام تعلیم و تربیت مهمترین رسالت شورای آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکز از افزودن چندین مدرسه برای پوشش دادن جمعیت ورودی دانش آموزی در سال تحصیلی جدید خبر داد و بیان کرد: مساله آموزش و پرورش مساله همه آحاد جامعه است و با همه اهمیتی که کارکرد‌های همه دستگاه‌های اجرایی دارند.

او ادامه داد: موضوع تعلیم و تربیت فرزندان جزو اولویت‌های نشان دار یک جامعه است و از اهمیت خاصی برخوردار است و شورای آموزش و پرورش ترکیبی از توانمندی‌های یک شهرستان برای حل مشکلات حوزه دانش آموزی است.

فولادوند ساماندهی فضا‌های آموزشی و نیروی انسانی و نیز هزینه فوق برنامه مدارس هیات امنایی را محور دانست و اظهار کرد: شهرستان ساوه نگین استان مرکزی با قابلیت‌های زیاد در عرصه‌های گوناگون است.

او تصریح کرد: شهرستان ساوه شهری مهاجر پذیر با رشد بالای جمعیتی است که تامین فضای آموزشی برای این شهرستان مهم استان مرکزی با رشد فزآینده جمعیتی را با چالش مواجه کرده است و با وجود نگاه خاص مجموعه استان مرکزی برای برطرف کردن کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی، اما همچنان کمبود‌ها وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش به دنبال گره گشایی از مشکلات آموزشی است، افزود: در شهرستان ساوه بجز مدارس خاص و هیات امنایی، بالغ بر ۸۰ درصد مدارس دولتی بصورت دوشیفته فعالیت دارند.

او با تاکید بر اینکه فضای معطل مانده آموزشی در استان مرکزی و به ویژه در شهرستان ساوه باید بهینه سازی شود، گفت: در سال تحصیلی جدید افزون بر هزارو ۴۰۰ دانش آموز به آمار دانش آموزان شهرستان ساوه افزوده می‌شود که تامین فضای آموزشی برای این تعداد جمعیت دانش آموزی در این شهرستان نیازمند اتخاذ تمهیدات لازم وسازوکار مناسب است گرچه با احتساب آمار قبلی نیز کمبود کلاس درس وجود داشت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.