درخواست ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای نوغانداری خراسان شمالی

مدیر امور طیور و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۲۵ میلیارد ریال برای ساخت انبار و خرید دستگاه ابریشم‌کشی، درخواست شده که امید می‌رود اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا صادق مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تامین این اعتبار به سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیشنهاد شده است.

صادق افزود: تامین ۴۰ دستگاه ابریشم کشی و ساخت ۵۰۰ تلنبار برای توسعه نوغانداری در دست پیگیری است که برای تحقق این درخواست، ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

او  گفت:پارسال برای حمایت از نوغانداران،  ۱۱۸ هزار اصله نهال توت برای توسعه توتستان‌ها توزیع شده و با این اقدام توتستان‌ها به میزان قابل توجهی توسعه یافته است.

صادق با اشاره به اینکه از محل منابع سفر رهبر انقلاب به استان، ۱۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای توسعه صنعت نوغانداری اختصاص یافته، اظهار داشت: نیمی از این اعتبار به معاونت بهبود تولیدات دامی و نیم دیگر به معاونت بهبود تولیدات گیاهی اختصاص یافت و با این اعتبار ساخت فضای اداری، اتاق تفریخ، سالن‌های پرورش و سایر فضا‌ها به مساحت ۶۵۳ مترمربع ایجاد شد.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزاری دوره‌های آموزشی برای هزار و ۲۰۰ نفر و ساخت ۵۴۶ تلنبار را از اقدامات انجام شده برای توسعه نوغانداری در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.