رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

بخش عمده طرح‌های احیای دریاچه ارومیه امسال پایان می‌یابد/ تلاش می‌کنیم راه آهن میانه را به تبریز برسانیم

نوبخت گفت: احیای دریاچه ارومیه با اجرای طرح‌هایی از سال ۹۳ آغاز شده و امسال بخش بزرگی از این طرح ها به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ورود به فرودگاه تبریز گفت: احیای دریاچه ارومیه با اجرای طرح‌های مختلفی از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و امسال بخش بزرگی از این طرح‌ها پایان می‌یابد و به بهره‌برداری می‌رسد.

 نوبخت به طرح تونل انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: خدا را شاکر هستیم که آنچه توسط رئیس جمهوری درباره احیای دریاچه ارومیه وعده داده شده بود، به خوبی پیگیری شد.

او گفت: افزایش ۲۶ سانتی متری تراز و حدود هزار و ۸۹ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه، نشان از موفقیت این طرح‌ها در راستای احیای دریاچه ارومیه است.

نوبخت افزود: می‌توان گفت با اجرای این طرح‌ها، دریاچه ارومیه احیا شده و اکنون ارزش طرح‌های احیای دریاچه ارومیه، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، موفقیت در احیای دریاچه ارومیه را به ملت بزرگ ایران و مردم غیور و متدین آذربایجان تبریک گفت.

پیگیر راه آهن میانه به تبریز هستیم

او گفت: در کنار طرح‌های احیای دریاچه ارومیه، پیگیری‌های مستمری از سوی استانداری آذربایجان شرقی در خصوص راه آهن میانه به تبریز انجام شد که توانستیم ۱۳۲ کیلومتر از آن را در حد فاصل میانه تا بستان آباد افتتاح کنیم.

نوبخت با بیان اینکه آنچه دولت قول داده، به آن عمل خواهد کرد، گفت: امسال تلاش می کنیم راه آهن میانه را به تبریز و ایستگاه خاوران برسانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد طرح کاداکس نیز گفت: آنچه که در تعهدات سازمان برنامه و بودجه است، از نظر منابع مالی امسال خودمان را آماده کرده ایم که در یک مرحله ۷۰ هزار میلیارد تومان و در مرحله بعد ۸۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زیربنایی استفاده کنیم که طرح کاداستر یکی از آنهاست.

او همچنین در مورد وضعیت اعتبارات آخرین سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی گفت: همان طور که در اعتبارات مربوط به سفر نخست بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات از نظر ریالی تامین شد، خود را متعهد می دانیم که دنبال کار را بگیریم.

نوبخت افزود: جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه این است که ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته سفر رئیس جمهوری، پرداخت شود.

 نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز صبح پس از ورود به فرودگاه تبریز عازم ارومیه شد؛ او در ارومیه از سد کانی سیب و تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه بازدید می‌کند و سپس برای بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه و شهرک خاوران به تبریز باز می‌گردد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
دریاچه ارومیه رو خدا احیا کرد شما چه کاره اید
آخرین اخبار