اجرای شیار لرزاننده در محور‌های مواصلاتی شهرستان زابل

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زابل از ایمن سازی محور زابل-زاهدان از طریق اجرای شیار لرزاننده به منظور افزایش ایمنی تردد خبر داد.

محمد امین جوینی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زابل  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان اینکه سوانح رانندگی همواره یکی از دغدغه‌های دست اندرکاران حمل و نقل جاده‌ای بوده که با ارتقای ضریب ایمنی راه‌ها و فرهنگ سازی می‌توان در راستای کاهش آن گام برداشت، اظهار کرد: در قالب طرح ایمن سازی محور زابل-زاهدان که از اردیبهشت ماه سال جاری شروع و در خرداد ماه به اتمام رسید، اقداماتی نظیر اجرای شیار لرزاننده طولی مجموعاً به طول ۱۰ کیلومتر و شیار لرزاننده عرضی مجموعاً به طول ۳ کیلومتر در نقاط حادثه خیز، نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده و چراغ چشمک زن سولار و همچنین خط کشی راه‌ها انجام شد.

او  با اشاره به مزایای اجرای شیار لرزاننده در محور‌های مواصلاتی گفت: این اقدام موجب می‌شود رانندگان بلافاصله پس از انحراف از مسیر، با دریافت هشدار‌های لرزشی و صوتی به مسیر اصلی باز گردند و بدین ترتیب از بروز حوادث احتمالی و سوانح ناگوار جلوگیری می‌شود.

 سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زابل افزود: همچنین با توجه به حجم بالای تردد در محور‌های مواصلاتی زابل-زهک، زابل-هیرمند و زابل-بنجار، ایمن سازی این مسیر‌ها نیز در حال اجراست.

جوینی در پایان از کاربران جاده‌ای خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به تابلو‌های هشدار دهنده در محور‌های مواصلاتی توجه نموده و با رعایت سرعت مطمئنه، حافظ سلامت خود و دیگران باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار