عضویت بیش از ۵۰ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل گفت: تاکنون ۵۴ هزار و ۴۰۰ نفر در استان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا عبداللهی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۴ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان قرار می‌گیرند؛ گفت: استاندار اردبیل با ابلاغ سهمیه تکلیفی ۱۴ هزار نفری به فرمانداران استان، توسعه بیمه اجتماعی را در استان به عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی و توسعه‌ای استان اعلام و بر تحقق آن در جامعه هدف تاکید کرده است.

او با اشاره به اینکه توسعه بیمه اجتماعی از برنامه‌های راهبردی دولت است، افزود: دولت توجه ویژه‌ای به توسعه بیمه اجتماعی دارد و دو برابر حق بیمه را دولت به عنوان کارفرما در جامعه هدف صندوق پرداخت می‌کند.

عبداللهی با اشاره به اینکه در بدو تاسیس صندوق جامعه هدف محدود به روستا‌ها و مناطق عشایری بود؛ گفت: با توجه ویژه دولت در سال‌های اخیر جامعه هدف صندوق گسترش یافته است به طوری که امروز شاهد تحت پوشش قرار گرفتن شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، کشاورزان ساکن و غیرساکن، زنبورداران و قالی‌بافان نیز در صندوق می‌باشیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل افزود: در حال حاضر ۵۴ هزار و ۴۰۰ نفر در استان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قرار دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان از صندوق دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.