مراحل راه اندازی سانترال پاناسونیک

یک مرکز سانترال از مهمترین بخش‌های ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری به شمار می‌رود. به کمک این مرکز، مجموعه‌های یاد شده می‌توانند به تعداد کارمندان و بخش‌های خود، به داخلی‌های مختلف دسترسی داشته باشند.

گزارش خبرنگارنبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یک مرکز سانترال از مهمترین بخش‌های ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری به شمار می‌رود. به کمک این مرکز، مجموعه‌های یاد شده می‌توانند به تعداد کارمندان و بخش‌های خود، به داخلی‌های مختلف دسترسی داشته باشند. مهم‌ترین بخش یک مرکز تلفن سانترال ، دستگاه سانترال یا به عبارتی درست‌تر، " PBX " می‌باشد. از میان شرکت‌هایی که اقدام به تولید این دستگاه‌ها نموده‌اند؛ شرکت پاناسونیک به واسطه کیفیت و دوام محصولات خود؛ توانسته است بیش از سایرین به محبوبیت دست یابد. به همین دلیل شرکت ایده آل گستر به عنوان نمایندگی رسمی محصولات مخابرتی پاناسونیک در ایران، قصد دارد در این مقاله به بررسی مراحل راه اندازی سارنترال پاناسونیک بپردازد؛ با ما همراه باشید:

ایده آل گستر ؛ نمایندگی مجاز مراکز سانترال پاناسونیک

محبوبیت پاناسونیک در زمینه مراکز سانترال در ایران به حدی گسترش یافته است؛ که بسیاری از هموطنان، این مراکز را با نام پاناسونیک می‌شناسند. همین محبوبیت، باعث افزایش محصولات تقلبی و بی کیفیت و البته با نام و برند پاناسونیک در بازار شده است. در اینگونه مواقع، مطمئن‌ترین راه برای خرید یک دستگاه سانترال و راه اندازی مرکز تلفن، مراجعه به نمایندگی‌های مجاز پاناسونیک می‌باشد:

شرکت ایده آل گستر با نزدیک به دو دهه فعالیت به عنوان نماینده رسمی و مجاز محصولات مخابراتی پاناسونیک در ایران، یک نام آشنا و قابل اعتماد در زمینه نصب و راه اندازی مراکز سانترال پاناسونیک می‌باشد. این شرکت در تمام طول مدت خدمت رسانی به مشتریان پاناسونیک، همواره زیر نظر اتحادیه مخابراتی فعالیت نموده است . علاوه بر این، سابقه ایده آل گستر در همکاری با ارگان‌های مهم و شرکت‌های بزرگ تجاری، به خوبی گواه صداقت و کیفیت خدمات این شرکت می‌باشد. برای اثبات این ادعا، بهتر است به برخی از مشتریان این شرکت اشاره نماییم :

  • مرکز سانترال و تلفن گویای بانک قوامین
  • مرکز سانترال و تلفن گویای هواپیمایی آتا
  • مرکز سانترال و تلفن گویای موسسه مالی و اعتباری مهر امام رضا ( ع )
  • مرکز سانترال و تلفن گویای شرکت هلی کوپتری ایران
  • مرکز سانترال و تلفن گویای بانک ایران زمین
  • مرکز سانترال و تلفن گویای دانشگاه صنعتی شریف

 

در صورتی که قصد راه اندازی یک مرکز سانترال را دارید؛ می‌توانید از اولین قدم تا آخرین مرحله بر روی خدمات و پشتیبانی‌های شرکت ایده آل گستر حساب نموده و با اطمینان کامل، از همکاری با یک تیم فنی و متعهد لذت ببرید.

 

مرحله اول : خرید یک دستگاه سانترال مناسب

مراحل راه اندازی سانترال پاناسونیک

دستگاه‌های سانترال پاناسونیک در دو نوع مختلف در دسترس مشتریان قرار دارند: دسته اول به عنوان سانترال‌های کم ظرفیت شناخته می‌شوند و دسته دوم به سانترال‌های پرظرفیت معروف هستند. سانترال‌های کم ظرفیت، همانطور که از اسم آن‌ها مشخص است برای شرکت‌های کوچک و متوسط مناسب می‌باشند؛ در حالی که در سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های بزرگ، غالبا از سانترال‌های پرظرفیت استفاده می‌شود. هر مجموعه‌ای که قصد راه‌اندازی یک مرکز سانترال را داشته باشد؛ در ابتدا باید با توجه به ظرفیت و نیازهای خود، اقدام به خرید یک دستگاه مناسب نماید. در این راستا و برای بهترین انتخاب ممکن، توصیه می‌شود از مشاوره‌های واحد فروش ایده آل گستر بهره‌مند شده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

مرحله دوم : نصب دستگاه سانترال

بعد از اینکه دستگاه سانترال مورد نظر خود را خریداری نمودید؛ نوبت به استقرار درست و صحیح آن خواهد رسید. دستگاه باید در نقطه‌ای از ساختمان که از هر نظر مناسب باشد؛ نصب گردد. انتخاب درست این محل، می‌تواند شما را از هزینه‌های اضافی در زمینه کابل کشی نجات دهد. تمامی خطوط شهری و همچنین خطوط داخلی شرکت، باید از مبدا تا دستگاه سانترال کابل کشی شوند؛ بنابراین در صورتی که دستگاه در یک نقطه مناسب قرار نگیرد؛ می‌تواند منجر به کابل کشی‌های اضافی و در نهایت تحمیل هزینه‌های غیر ضروری گردد. همچنین ترجیحا محل قرار گیری سانترال باید یک متر از زمین فاصله داشته و البته از حرارت و رطوبت مازاد نیز به دور باشد.

مرحله سوم : اتصال خطوط شهری و داخلی‌ها به دستگاه سانترال

در این مرحله باید ابتدا باید نقشه مخابراتی تهیه شود. این نقشه باید توسط افراد متخصص و مجرب تولید شده و به عنوان راهنمای بعدی مراحل کابل کشی مورد استفاده قرار بگیرد . در نقشه مخابراتی مواردی از قبیل : رنگ بندی خطوط مخابراتی، شماره خط و رنگبندی کابل‌های داخلی مشخص می‌شوند. در واقع از روی این نقشه است که در مرحله بعد، داخلی‌ها نیز سیم کشی می‌شوند.

در ادامه باید داخلی‌های مختلف شرکت از نقطه شروع تا دستگاه سانترال، کابل کشی شوند. در هر مجموعه‌ای ممکن است سه نوع مختلف از داخلی‌ها موجود باشند : دیجیتال، آنالوگ و یا هیبرید. بسته به نوع این داخلی‌ها، کابل کشی آنان نیز متفاوت خواهد بود. داخلی‌های آنالوگ و دیجیتال، از یک زوج که شامل دو رشته سیم است استفاده می‌کنند. در حالی که داخلی‌های هایبرید، از دو زوج سیم که یکی برای انتقال دیتا و دیگری برای صدای بوق می‌باشد؛ بهره می‌گیرند. این مرحله نیز همانطور که از وصف آن مشخص شد؛ کاملا تخصصی بوده و ضروری است که توسط کارشناسان فنی و باتجربه صورت بگیرد

مرحله چهارم : انتخاب دستگاه‌های تلفن مناسب برای داخلی‌ها

مراحل راه اندازی سانترال پاناسونیک

هر کارمند یا بخش از مجموعه، یک داخلی مجزا خواهد داشت و به طبع باید یک دستگاه تلفن جدگانه نیز در اختیار داشته باشد. این تلفن باید بر اساس نوع داخلی استفاده شده خریداری و نصب گردد. همانطور که گفته شد یک داخلی ممکن است آنالوگ، دیجیتال یا هایبرید باشد. شرکت پاناسونیک مدل‌های مختلفی از دستگاه‌های تلفن مورد نیاز برای هرکدام از این داخلی‌ها را تولید و روانه بازار کرده است. با مشاوره با تیم فروش ایده آل گستر، می‌توانید بهترین دستگاه تلفن مورد نظر برای هر داخلی را انتخاب نموده و نصب نمایید

مرحله پنجم : برنامه ریزی دستگاه سانترال

اکنون تمامی مراحل سخت افزاری مرکز سانترال شما با موفقیت انجام شده و آنچه که باقیمانده است؛ برنامه ریزی دستگاه جهت عملکرد مناسب و مبتنی بر نیازهای شما می‌باشد. برنامه ریزی دستگاه سانترال شامل مواردی مانند : تخصیص شماره یکتا به داخلی‌های مجموعه ، راه اندازی اپراتور گویا ، راه اندازی کالری آیدی ، فعال کردن شماره گیری سریع ، تنظیم تاریخ و زمان دستگاه ، تخصیص نام و پین کد برای داخلی‌ها و ... می‌باشد.

یک دستگاه سانترال به دو روش متفاوت برنامه ریزی می‌شود: به کمک یک دستگاه تلفن و یا با استفاده از اتصال به کامپیوتر و از طریق نرم افزار. در روش اول، یک دستگاه تلفن مناسب( این دستگاه برای سارنترال‌های مختلف، متفاوت می‌باشد ) به سانترال نصب شده و برنامه ریزی به کمک کدهای از قبل تعیین شده صورت می‌گیرد. کدهای برنامه ریزی سانترال‌های پاناسونیک سه رقمی بوده ( از 000 شروع شده و به 999 ختم می‌شوند ) و هر کدام از آنها، یک بخش جداگانه را مورد برنامه ریزی قرار می‌دهند. برای مثال کد 001 به تنظیم ساعت و تاریخ دستگاه اختصاص دارد؛ در حالی که کد 003 به تغییر در شماره داخلی‌ها اختصاص دارد. برای جلوگیری از اختلالات احتمالی، توصیه می‌شود هرگونه تغییر در برنامه ریزی یک دستگاه سانترال را به کارشناسان مجرب واگذار نمایید

در روش برنامه ریزی سانترال با کامپیوتر، ابتدا باید یک نرم افزار ویژه به نام " UPCMC " را بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ نصب نمایید. سپس دستگاه سانترال را با روش‌هایی از قبیل درگاه " USB " به کامپیوتر وصل کرده و نرم افزار را اجرا کنید. این نرم افزار دارای منوها و بخش‌های متنوعی می‌باشد که هر کدام از آن‌ها، مربوط به تنظیمات قسمتی از سانترال می‌باشند. محیط نرم افزار به صورت زیر می‌باشد:

مراحل راه اندازی سانترال پاناسونیک

در سمت چپ منوهای مختلف مشاهده می‌شوند که با کلیک بر روی  هر کدام از آن‌ها، زیر مجموعه‌های مختلف در سمت راست باز شده و شما می‌توانید تنظیمات مربوطه را انجام دهید. به عنوان مثال منو “ Extension " به داخلی‌ها مربوط می‌شود و برای راه اندازی اپراتور گویا باید ابتدا وارد "Optional Device " شده و سپس " DISA System " را انتخاب نمایید. برنامه ریزی سانترال از طریق کامپیوتر نیز کاملا تخصصی بوده و بهتر است آن را به کارشناسان مجرب واگذار نمایید.

کلام پایانی

آنچه در این مقاله بدان اشاره شد؛ مراحل راه اندازی سانترال پاناسونیک بود. فراموش نکنید که تمامی این بخش‌ها بسیار مهم و تخصصی بوده و کوچکترین اشتباهی در هر کدام از مراحل، می‌تواند نتایج ناامیدکننده‌ای را در پروژه به بار بیاورد. شرکت ایده آل گستر به عنوان نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک در ایران، در تمامی مراحل راه اندازی سانترال پاناسونیک در کنار شما خواهد بود. امیدواریم با مطالعه این مطلب به دید روشن و بهتری در زمینه مراکز تلفن و کاربردهای آن دست پیدا کرده باشید.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار