بهره برداری از پل مرزی جدید سرخس

پل مرزی جدید سرخس با هدف توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل با کشور ترکمنستان امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پل مرزی جدید سرخس به عنوان دستاورد مشترک و پایدار دو کشور و با هدف ارتقای ایمنی و تسهیل ترانزیت مرزی و تسریع و بهبود کیفیت رفت و آمد در منطقه، به طول ۹۶ متر و عرض ۱۵ متر به صورت رفت و برگشت و دارای دو باند در هر طرف احداث شده است. بهره‌برداری از این طرح کلیدی، همزمان با توسعه همکاری‌ها در قالب سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، موافقت‌نامه ترانزیتی عشق‌آباد، موافقت‌نامه کشور‌های ساحلی حوزه دریای خزر و جاده ابریشم، نویدبخش تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های ترانزیتی در منطقه و میان دو کشور است.

همچنین با تاکید بر قطع زنجیره شیوع ویروس کووید-۱۹، تجهیزات ضدعفونی و گندزدایی در دو سوی دروازه‌های مشترک میان دو کشور اعم از ریلی و جاده‌ای، احداث و به بهره برداری رسید.

با توجه به مشخصات فنی پل، که امکان تردد همزمان رفت و برگشتی را فراهم کرده است، انتظار می‌رود تعداد قابل توجهی ناوگان جاده‌ای حامل بار‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی در فرآیندی سریع و روان و مقرون به صرفه اقتصادی از مرز سرخس عبور کنند.

تعاملات هرچه بیشتر دو کشور به ویژه در این نقطه مرزی، مشوق بازیگران عرصه تجارت، حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت بوده و موتور محرکه شکوفایی و رفاه اقتصادی هر دو ملت خواهد بود.

گفتنی است، آیین گشایش رسمی و آغاز بهره‌برداری از پل مرزی جدید سرخس امروز (دوشنبه) در نشست ویدئو کنفرانسی مقامات عالی و مدیران ملی و محلی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، قاندیم‌اف وزیر ساختمان و معماری ترکمنستان و سایر مقامات عالی‌رتبه و مدیران دو کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار