پلمب ۱۲۰ مرکز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از پلمب ۱۲۰ مرکز تهیه توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و محیط‌های کاری که دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نکردند خبرداد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   علیرضا نوروزیان گفت  : بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ابتدای شروع گام دوم فاصله گذاری اجتماعی و مبارزه با انتشار ویروس کرونا یعنی از تاریخ ۳۰ فروردین ماه تا ۱۶ خردادماه سال جاری ۳۹ هزار و ۳۱ بازدید از این مراکز تهیه در سطح استان انجام شد.

او  ادامه داد : از این تعداد بازدید صورت گرفته، ۸ هزار بازدید توسط نیرو‌های بسیجی داوطلب، ۳ هزار و ۶۵۵ بازدید توسط گشت مشترک و ۲۷ هزار و ۳۷۶ بازدید نیز توسط بازرسان مراکز بهداشت شهرستان‌ها انجام شد.

او اعلام کرد : از تعداد بازدید‌های صورت گرفته در گام دوم ۱۲۰ مرکز تهیه توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و محیط‌های کاری که دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نکردند پلمپ شدند و ۴۷۲ مورد نیز اخطار بهداشتی دریافت کردند.

نوروزیان افزود : صرفاً اخذ کد رهگیری به منظور فعالیت در راستای حفظ و سلامت مدیران و شهروندان کفایت نمی‌کند بلکه انتظار می‌رود مدیران و مالکین کلیه صنوف قبل از اخذ کد رهگیری از سامانه وزارت بهداشت، پروتکل مربوطه را دانلود و به دقت مطالعه و در حین فعالیت نسبت به اجرایی شدن پروتکل‌ها در محل کار خویش اقدام کنند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.