افزایش شمار بوم‌گردی‌های اسفراین به ۱۷ واحد

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین با اشاره به فعالیت ۱۳ بوم‌گردی در این شهرستان گفت : تا پایان سال جاری صدور مجوز و ایجاد حداقل ۴ بوم‌گردی دیگر را در برنامه داریم.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   عبدالله سهرابی گفت : ایجاد و احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی در نقاطی که مستعد گردشگری است را دنبال می‌کنیم.

او با بیان اینکه باید بوم‌گردی‌های اسفراین به صورت متوازن توسعه یابد، تصریح کرد : از این پس متقاضیان دریافت مجوز و ایجاد بوم‌گردی را به دیگر روستا‌های هدف گردشگری و مسافرپذیر هدایت خواهیم کرد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین افزود:  از ابتدای سال جاری تا کنون موافقت اصولی برای ایجاد یک اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان صادر شده است.

شهرستان اسفراین با ۱۴۵ اثر تاریخی و گردشگری ثبت در فهرست آثار ملی و داشتن دومین بنای خشتی و گلی ایران با نام شهر بلقیس از پربازدیدترین مقاصد گردشگری خراسان شمالی است.

این شهرستان در جنوب شرقی استان خراسان شمالی قرار گرفته است و از شمال به شهرستان بجنورد، از شمال شرقی به شهرستان شیروان، از شرق به شهرستان فاروج، از غرب به شهرستان جاجرم و از جنوب و جنوب شرقی به استان خراسان رضوی محدود می‌شود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.