موافقتی برای انتقال آب کارون صورت نگرفته است

مدیر کل حفاظت محیط زیست گفت: هیچ گونه موافقتی برای انتقال آب کارون از استان‌های بالادستی خصوصاً چهارمحال و بختیاری صورت نگرفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جواد اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: هیچ گونه موافقتی برای انتقال آب کارون از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و حتی استان‌های بالادستی خصوصاً چهارمحال و بختیاری صورت نگرفته است.

او افزود: به همکاران توصیه می‌کنم که پاسخگوی نقد‌های سازنده و مطالبه‌گری‌های به حق سمن‌ها باشند و نباید تنها پرسش‌ها و مطالبات را فقط از مجموعه محیط زیست خواست؛ چرا که حفاظت از محیط زیست تنها وظیفه یک ارگان به تنهایی نیست، بلکه وظیفه همه دستگاه و ارگان‌ها است.

اشرفی بیان داشت: زمانی محیط زیست موفق خواهد بود که آموزش در همه سطوح در جامعه اجرا و نهادینه شود که در این حوزه بیشترین نقش را سمن‌ها می‌توانند داشته باشند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: برنامه‌های خوبی در حوزه نگهداشت آب در تالاب‌ها درحال انجام است و استان با داشتن پنج تالاب بزرگ از جمله تالاب بین المللی شادگان و تالاب‌های هورالعظیم، بامدژ، میانگران و شیمبار و به خاطر بارندگی‌های اخیر و مدیریت نگهداشت آب، وضعیت خوبی قرار دارد.

این مقام مسئول گفت:  وضعیت دبی رودخانه کارون در حال حاضر ۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه است که برای این فصل گرم از سال، خوب است و از لحاظ پساب‌های بیمارستانی همه بیمارستان‌های استان در حوزه کارون دارای تصفیه خانه آب و پکیج تصفیه هستند.

او ادامه داد: تنها مشکل ما پساب‌های شهری است که تقریباً ۱۸۰ هزار مترمکعب در شبانه روز در این حوزه تولید می‌شود، تلاش‌های زیادی برای ساماندهی فاضلاب شده که ۱۰۰ میلیون یورو برای تکمیل شبکه فاضلاب شهر اهواز اختصاص داده شده است که ظرف 3 سال این شبکه فاضلاب تکمیل و از ورود پساب به رودخانه کارون جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.