لرستان با کمبود جنگلبان مواجه است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه طبق استاندارد‌های جهانی به ازای هر ده هزار هکتار یک جنگلبان فعالیت دارد، گفت: این درحالی است که در استان این میزان ۲۵هزار هکتار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه دو میلیون و یکصد هزار وسعت جنگل و مراتع استان است، اظهار کرد: از این میزان یک میلیون و دویست هزار هکتار جنگل و حدود هشتصد و هشتاد و پنج هزار مراتع استان است.

او افزود: در حال حاضر به ازای هر ۲۵ هزار هکتار یک جنگلبان کار حفاظت از جنگل‌های استان را انجام می‌دهند که نسبت به استاندارد‌های جهانی اندک است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه طبق استاندارد‌های جهانی به ازای هر ده هزار هکتار یک نفر جنگلبان مشغول است، عنوان کرد: در حال حاضر ۹۰ نفر جنگلبان در استان کار حفاظت از جنگل‌های استان را انجام می‌دهند.

نجفی در ادامه به تدبیر سازمان جنگل‌ها در خصوص حفاظت از جنگل‌های زاگرس اشاره و گفت: بر این اساس تکلیف شده که در جنگل‌های زاگرس به ازای هر شش هزار هکتار یک نفر جنگلبان فعالیت کند که ما نیز پیگیر اجرایی شدن این موضوع هستیم.

وی کمبود پاسگاه حفاظتی، تخریب و تصرف اراضی ملی، حضور دام در مراتع، زغال گیری و آتش سوزی را از جمله چالش‌های پیش روی منابع طبیعی استان عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان کمبود خودرو و ادوات در برخی مناطق را نیز از دیگر کمبود‌های منابع طبیعی استان مطرح کرد.

نجفی از مردم خواست هرگونه تخریب، و حریق در جنگل‌ها و مراتع استان را از طریق شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار