در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایجاد ۲ هزار و ۱۷۷ شغل برای مددجویان تهرانی آسیب دیده از کرونا

فتح آبادی گفت: در پی شیوع کرونا در کشور ۲ هزار و ۱۷۷ شغل توسط کمیته امداد برای مددجویان آسیب دیده استان تهران ایجاد شد.

حسین فتح آبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در پی شیوع کرونا در کشور، ۲ هزار و ۱۷۷ شغل توسط کمیته امداد برای مددجویان آسیب دیده تهرانی ایجاد شد.

او با بیان اینکه ۴۸ میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال  برای جبران خسارت های وارده به این مشاغل هزینه شده است،گفت: عمده مشاغلی که براساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده بودند، آسیب دیدند و در عوض مشاغلی چون پرورش زنبور، دامداری، جابه جایی بار که تحت حمایت امداد بودند، متضرر نشدند.

معاون اشتغال و خودکفایی امداد استان تهران با بیان اینکه با شیوع کرونا مشاغلی چون کارگاه‌های طبخ غذا، رستوران‌ها، فست فودها، بوتیک‌ها، آرایشگاه‌ها و ... آسیب دیدند، گفت: بسیاری از کارگاه‌ها از وقتی دچار آسیب شدند که امکان کار داشتند اما کارگران سر کار حاضر نمی‌شدند.

فتح آبادی با بیان اینکه برای جبران خسارات وارد شده به اشتغال مددجویان امداد از ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود، افزود: تسهیلات تکمیلی نیز از چند منبع برای آسیب دیدگان در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: مشاغلی که از یک منبع وام دریافت کرده‌اند در حال حاضر نمی‌توانند دوباره از همان منبع تسهیلات دریافت کنند و باید از منبع دیگری تسهیلات جبران خسارت دریافت کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران گفت: مبلغ پرداخت تسهیلات از ۱۰ میلیون آغاز و سقف آن بستگی به نیاز صاحبان مشاغل دارد، همچنین دریافت چنین تسهیلاتی با حداقل ضمانت انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار